Deel dit artikel
-

Veel vraag naar maaltijdboxen HelloFresh

HelloFresh profiteerde afgelopen half jaar van de coronacrisis. Meer klanten bestelden maaltijdboxen bij het Duitse bedrijf, resulterend in een 79 procent hogere omzet van 2,9 miljard euro in het afgelopen half jaar. De brutowinst steeg in deze periode naar 157 miljoen euro.

Het bedrijf had de verwachtingen voor 2021 enkele dagen geleden al naar boven bijgesteld op basis van sterke tweede kwartaalcijfers.

HelloFresh telt momenteel 7,6 miljoen klanten, 83 procent meer dan een jaar geleden (pdf). Het aantal bestellingen groeide in een jaar van 18 naar 30 miljoen. Het aantal maaltijden steeg 70 procent, van 148 miljoen naar 254 miljoen in de tweede kwartaal.

De Amerikaanse markt begint steeds belangrijker te worden voor HelloFresh met 3,8 miljoen actieve klanten. Dat zijn er evenveel als in Europa. De Amerikaanse omzet is echter significant hoger: 846 miljoen euro in het tweede kwartaal.

HelloFresh rolt in de Verenigde Staten nu ook de dienst Market uit. Daarbij kunnen klanten naast de maaltijdbox extra producten bestellen, bijvoorbeeld kant-en-klaarmaaltijden, verse producten en kruidenmixen. HelloFresh Nederland was de eerste regio waar deze dienst gelanceerd is.

Over de Nederlandse markt zijn geen cijfers vrijgegeven.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond