Deel dit artikel
-

Hillenaar start bureau voor ‘nano en micro influencers’

Hillenaar, beter bekend als aanbieder van out-of-home media, lanceert een nieuw influencer bureau genaamd Social Friendz. Het full service influencer agency zich richt naar eigen zeggen vooral op nano en micro influencers.

Deze influencers, vloggers of anderszins, hebben enorm veel impact, meent manager Jolijt Houweling. Zij bedienen meestal een specifieke doelgroep en worden gevolgd door een trouwe aanhang die waarde hecht aan de posts.

Het netwerk van Social Friendz bestaat uit influencers voor elke doelgroep. Ook adverteerders met een klein budget kunnen bij het bureau terecht. Zelfs barter deals zijn volgens het bureau mogelijk. Adverteerders brengen daarbij producten of diensten in – denk aan tickets bijvoorbeeld – en krijgen in ruil daarvoor een influencer campagne. Op die manier kunnen campagnes zonder out of pocket kosten worden ingezet. De eerste campagnes zijn nu in voorbereiding.

Social Friendz koppelt niet alleen merken aan relevante influencers. Ook coacht men influencers bij de ontwikkeling van hun platform.

Alle accounts zijn volgens het bureau ‘nauwkeurig gecheckt’. Sommige accounts hebben volgers ‘gekocht’ en daarmee een veel lager bereik dan wordt gecommuniceerd. Adverteerders moeten zijn verzekerd van daadwerkelijke impact, zegt Hoeweling.

Voor campagnes schrijft het bureau een duidelijke briefing uit en bewaakt de kwaliteit van de content. Adverteerders krijgen na afloop een gedetailleerde rapportage die het bereik van de campagne weergeeft.

Deel dit bericht

2 Reacties

Maarten van Heemskerk

Zo die hebben de bullshit bingo weer compleet. Pfff wat een lucht verplaatsing zeg.

bert

Dacht leuk, reclame via offline influencers, maar het is gewoon online. Boring….

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond