Deel dit artikel
-

H&M lanceert tweedehands kledingplatform Sellpy in Nederland

Tweedehands shoppingplatform Sellpy van retailer H&M, in 2014 gestart in Zweden, is vanaf nu beschikbaar in Nederland.

De overgang naar circulair gebruik van textiel is een van de belangrijkste doelen van de H&M-groep. Via haar investeringstak H&M CO:LAB investeert de H&M-groep al sinds 2015 in Sellpy.

Op Sellpy vinden klanten een ruime keuze aan kleding van verschillende merken. Om het verkopen van kleding simpeler te maken kunnen items gratis naar Sellpy verstuurd worden en wordt het gehele verkoopproces overgenomen, inclusief de fotografie van de items en plaatsing in de webshop. Items die niet verkocht kunnen worden, worden gebruikt voor textielrecycling.

Het platform is behalve in Nederland ook beschikbaar in Duitsland en Oostenrijk.

Sinds de oprichting in 2014 zijn meer dan 7 miljoen tweedehands kledingstukken verkocht, waardoor er volgens H&M ‘miljarden liters water en tonnen CO₂’ zijn bespaard.

Deel dit bericht

1 Reactie

Nina - Boetiek.nl

Heel tof en innovatief concept wat we nog niet hadden in NL. Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond