Deel dit artikel
-

Honderden klachten over reparatiebedrijf Dynafix

Het reparatiebedrijf Dynafix uit het Limburgse Nuth heeft inmiddels een groot deel van de telecomsector als klant, maar het wemelt van de klachten, zo bleek zaterdag in VARA’s Kassa.

Inclusief de klachten die rechtstreeks bij het Service-en Adviescentrum van de Consumentenbond binnenkomen zijn er alleen al dit jaar zo’n honderd klachten over Dynafix.

De meeste klachten gaan over de afwijzing door Dynafix om onder garantie te repareren, omdat er zogenaamd val-, druk- of waterschade is geconstateerd of omdat onbevoegden in het toestel hebben gezeten, althans volgens Dynafix. Vervolgens worden de toestellen vastgehouden (‘gijzelen’) totdat er wordt betaald: voor onderzoekskosten om je eigen niet-gerepareerde toestel terug te krijgen of voor een peperdure reparatie die bij een ander reparatiecentrum aanzienlijk goedkoper zou zijn. Een derde optie die je als klant krijgt is het afstaan van je toestel ter vernietiging. Dat mag kosteloos.

Andere klachten over Dynafix gaan over het ‘verdwijnen’ van toestellen, of een toestel terugkrijgen dat nog veel meer beschadigd is dan voorheen.

De Consumentenbond vindt dat Dynafix toestellen niet mag ‘gijzelen’. De waarde van die telefoons is gauw vele honderden euro’s en om die vast te houden totdat jij een paar tientjes onderzoekskosten hebt betaald, staat niet in verhouding, aldus de bond.

Oud medewerkers verklaren dat de werkdruk bij Dynafix enorm hoog is en dat er daardoor makkelijk fouten worden gemaakt. Werknemers moeten 20 tot 25 toestellen per dag afwerken ongeacht de aard van de klacht. Voor gedegen onderzoek wordt nauwelijks tijd genomen.

Het bedrijf stelt zich overigens niet te herkennen in deze verhalen en dat het al jarenlang tot volle tevredenheid van haar klanten werkt.

Dit bericht is 6 keer gedeeld

5 Reacties

Kees

Komt mij ook erg bekend voor. Ik had via T-Mobile mijn Samsung toestel opgestuurd ter reparatie naar Dynafix. Accu ging slechts 2 uurtjes mee. Ik had nog 8 maanden garantie, dus ik dacht dan krijg je wel een nieuwe accu. Nee hoor, na “onderzoek” bleek dat er door een klein scheurtje op mijn glas de accu hierdoor beschadigd “kon” zijn en hierdoor mijn accu niet onder de garantie viel. Ik heb dus hun klantenservice gesproken en aangegeven wat voor verband er tussen een scheurtje in een scherm en een accu is. Ze had daar geen antwoord op, de “reparatie experts” hebben dit aangegeven en er is dus niets aan te doen. Ik heb dus mijn toestel teruggevraagd, maar dat kon alleen als je de onderzoekskosten al had betaald. Zoniet, dan werd het inderdaad gegijzeld.
Nooit meer Dynafix dus en T-mobile! T-mobile doet er slecht aan om met zo’n partner samen te werken die er alles maar dan ook alles aan doet om de reparaties buiten de garantie te laten vallen.

Joey

Ik werkte in 2011 voor een telecombedrijf. Toen waren er al enorm veel klachten met Dynafix. Telefoons die “gerepareerd” retour kwamen na 6 weken (!) Maar nog steeds hetzelfde defect hadden. Bij sommige klanten meerdere malen. Ook het verhaal van waterschade is herkenbaar. Toen (en misschien nog steeds) waren er maar weinig reparatiebedrijven en kon je eigenlijk niet anders dan zakendoen met dit slechte bedrijf. Schandalig dat er in die jaren weinig lijkt verbeterd.

Suleyman

Via Vodafone een iPhone 7 Jet Black gestuurd ter reparatie.
Ander toestel terug: MAT ZWART. Ze weten wel hoe ze moeten knoeien

Stephan

Ik heb tweemaal hetzelfde toestel ter reparatie aangeboden , deze kwam tweemaal ongerepareerd retour. Door de tijd die nu is verstreken is de garantieperiode verlopen en kan er volgens Dynafix niet opnieuw worden gerepareerd.

Fons

Heb er ook gewerkt. Het motto is: zoek schade zodat ze niet onder de garantie vallen en de persoon moet betalen. Zo krijgen ze meer winst ervoor. 25 gsm’s per dag repareren ongeacht de moeilijkheid van de klacht is ook waar. Grote druk dus en rivaliteit om de gsm’s op je repairbureau te krijgen met software klachten. Gerommel met iphone’s, duur klachtennummer om de klant af te schrikken. Ook canibaliseren ze waterschade gsm’s voor onderdelen en hergebruiken ze deze onder het motto: nieuw onderdeel vervangen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond