Deel dit artikel
-

Honderden klachten over reparatiebedrijf Dynafix

Het reparatiebedrijf Dynafix uit het Limburgse Nuth heeft inmiddels een groot deel van de telecomsector als klant, maar het wemelt van de klachten, zo bleek zaterdag in VARA’s Kassa.

Inclusief de klachten die rechtstreeks bij het Service-en Adviescentrum van de Consumentenbond binnenkomen zijn er alleen al dit jaar zo’n honderd klachten over Dynafix.

De meeste klachten gaan over de afwijzing door Dynafix om onder garantie te repareren, omdat er zogenaamd val-, druk- of waterschade is geconstateerd of omdat onbevoegden in het toestel hebben gezeten, althans volgens Dynafix. Vervolgens worden de toestellen vastgehouden (‘gijzelen’) totdat er wordt betaald: voor onderzoekskosten om je eigen niet-gerepareerde toestel terug te krijgen of voor een peperdure reparatie die bij een ander reparatiecentrum aanzienlijk goedkoper zou zijn. Een derde optie die je als klant krijgt is het afstaan van je toestel ter vernietiging. Dat mag kosteloos.

Andere klachten over Dynafix gaan over het ‘verdwijnen’ van toestellen, of een toestel terugkrijgen dat nog veel meer beschadigd is dan voorheen.

De Consumentenbond vindt dat Dynafix toestellen niet mag ‘gijzelen’. De waarde van die telefoons is gauw vele honderden euro’s en om die vast te houden totdat jij een paar tientjes onderzoekskosten hebt betaald, staat niet in verhouding, aldus de bond.

Oud medewerkers verklaren dat de werkdruk bij Dynafix enorm hoog is en dat er daardoor makkelijk fouten worden gemaakt. Werknemers moeten 20 tot 25 toestellen per dag afwerken ongeacht de aard van de klacht. Voor gedegen onderzoek wordt nauwelijks tijd genomen.

Het bedrijf stelt zich overigens niet te herkennen in deze verhalen en dat het al jarenlang tot volle tevredenheid van haar klanten werkt.

Deel dit bericht

44 Reacties

Kees

Komt mij ook erg bekend voor. Ik had via T-Mobile mijn Samsung toestel opgestuurd ter reparatie naar Dynafix. Accu ging slechts 2 uurtjes mee. Ik had nog 8 maanden garantie, dus ik dacht dan krijg je wel een nieuwe accu. Nee hoor, na “onderzoek” bleek dat er door een klein scheurtje op mijn glas de accu hierdoor beschadigd “kon” zijn en hierdoor mijn accu niet onder de garantie viel. Ik heb dus hun klantenservice gesproken en aangegeven wat voor verband er tussen een scheurtje in een scherm en een accu is. Ze had daar geen antwoord op, de “reparatie experts” hebben dit aangegeven en er is dus niets aan te doen. Ik heb dus mijn toestel teruggevraagd, maar dat kon alleen als je de onderzoekskosten al had betaald. Zoniet, dan werd het inderdaad gegijzeld.
Nooit meer Dynafix dus en T-mobile! T-mobile doet er slecht aan om met zo’n partner samen te werken die er alles maar dan ook alles aan doet om de reparaties buiten de garantie te laten vallen.

Joey

Ik werkte in 2011 voor een telecombedrijf. Toen waren er al enorm veel klachten met Dynafix. Telefoons die “gerepareerd” retour kwamen na 6 weken (!) Maar nog steeds hetzelfde defect hadden. Bij sommige klanten meerdere malen. Ook het verhaal van waterschade is herkenbaar. Toen (en misschien nog steeds) waren er maar weinig reparatiebedrijven en kon je eigenlijk niet anders dan zakendoen met dit slechte bedrijf. Schandalig dat er in die jaren weinig lijkt verbeterd.

Suleyman

Via Vodafone een iPhone 7 Jet Black gestuurd ter reparatie.
Ander toestel terug: MAT ZWART. Ze weten wel hoe ze moeten knoeien

Stephan

Ik heb tweemaal hetzelfde toestel ter reparatie aangeboden , deze kwam tweemaal ongerepareerd retour. Door de tijd die nu is verstreken is de garantieperiode verlopen en kan er volgens Dynafix niet opnieuw worden gerepareerd.

Fons

Heb er ook gewerkt. Het motto is: zoek schade zodat ze niet onder de garantie vallen en de persoon moet betalen. Zo krijgen ze meer winst ervoor. 25 gsm’s per dag repareren ongeacht de moeilijkheid van de klacht is ook waar. Grote druk dus en rivaliteit om de gsm’s op je repairbureau te krijgen met software klachten. Gerommel met iphone’s, duur klachtennummer om de klant af te schrikken. Ook canibaliseren ze waterschade gsm’s voor onderdelen en hergebruiken ze deze onder het motto: nieuw onderdeel vervangen.

shanghtin - Private

Alles van boven reactie zijn erg waar…zelf megemaakt . niet normaal ! ZO bedrijf bestaat nog in NL? ..erg niet begrepen.

Henco Jespers

Ik heb hetzelfde probleem gehad met dit vervelende bedrijf. ze verkopen gewoon onzin aan je.

Heb de telefoon naar http://www.pchulpnederland.nl gebracht gewoon zo een telefoonmonteur op de hoek in Amsterdam.

zij konden hem gewoon maken en kost €150…. ik ga nooit meer naar dynafix!!

Maroesca

Sinds mei in discussie met dit ‘vreemde’ bedrijf.Mobiel heen voor reparatie, nergens te vinden, na 3mden wel te vinden, krijg m terug ongemaakt, maar worden wel kosten gerekend.Heb bewijs dat ze eerst niet van het bestaan van mijn mobiel wisten en toen wel, maar ja, mag bewijs van hun leugens niet aanleveren.Confronteer Gsmweb via wie ik het toestel heb, en die geven ook niet thuis.Sta dus gewoon in de kou

Peter Post

Ik heb bij de screening afdeling gewerkt. Daar moet je 100+ telefoons per dag screenen op schade. Dus: connectors checken op vochtschade/corrosie. Binnenkant checken (dit waren toendertijd stickers die verkleurde door vocht) toestel aanzetten/instellen en klacht vaststellen en in de computer een heel formulier invullen met de resultaten incl foto (vaak zeer slecht gemaakt) als bewijs. Dit ging enorm vaak fout.

Ook werd er slecht met de telefoons omgegaan (en zelf mee gegooid over de afdeling) of door de privegegevens gekeken van klanten (er staan meestal nogal wat prive foto’s op).

Toen lag de focus enorm op corrosie vaststellen zodat ze een nieuw toestel konden verkopen. Ook als de klacht er niks mee te maken had. Daar hebben ze van Apple gezeik mee gekregen en zijn ze iets beter mee om gegaan daarna.

Ingenomen toestellen worden gewoon gebruikt als onderdelen voor andere reparaties maar verkocht als nieuwe onderdelen voor de volle mep aan de klant. Ook heb ik nepschermen voorbij zien komen bij officiele reparaties.. Maar daar wilde de leads/manager niks van weten, terwijl alle screeners het herkenden.

Dat krijg je als je alleen maar 18 jarige scholiertjes aanneemt (via uitzendburo) en ze minimale training geeft. Ik heb nog nooit zoveel mensen in korte tijd zien komen en gaan als op mijn afdeling (iPhone).

A

Ik herken mij volledig in bovenstaande reactie van “Peter Post”. Ik heb jaren geleden (2012) ook een aantal maanden gewerkt op de screening afdeling (Iphone) en “green repair” (destijds ernaast). Dit was in de periode dat de

Bij dat laatste moesten we van binnengekomen telefoons (aangemeld voor reparatie) o.a. de originele schermen vervangen en gebruikte Chinese (namaak) schermen plaatsen. Op de originele schermen werd dan weer winst gemaakt. Tijdrovend en natuurlijk illegaal. En ja er werd heel veel in telefoons, laptops, tablets (andere afdeling) gekeken van klanten. Foto’s, tekstberichten/chats, bestanden etc. Er was nauwelijks controle op. Om waterschade/corrosie te constateren werd standaard gebruik gemaakt van een persluchtpistool (om stof/vuil te verwijderen) dat regelmatig de telefoons aan de binnenkant beschadigde. Na vele klachten moest men uiteindelijk voorzichtiger te werk gaan maar dat pistool bleef.

Ik was jong en deed gewoon wat mij werd opgedragen. Ik dacht helemaal niet na bij de eventuele gevolgen voor al die mensen die onwetend hun telefoons laten opsturen naar zo’n bedrijf.

Kassa zet ze het vuur aan de schenen maar dat is niet genoeg om deze waardeloze praktijken te stoppen.

Mvg

Johan Diezeraad

Ik ben geschrokken van de reacties over dit bedrijf
Ik heb op abonnement bij ’t mobile een tablet met sim genomen
Huawei ‘M3
Deze laadde niet meer op dus voor reparatie naar dynafix gestuurd
Het tablet was niet te repareren dus ik had recht op een nieuwe
De M3 was niet leverbaar dus wij kregen een T5 versie
Geheel hetzelfde en de nieuwste Android versie
Echter deze. T5 heeft verschillende uitvoeringen
Wij hebben nu een tablet gekregen zonder de sim kaart houder dus voor mij niet het juiste model
Via ’t mobile is het weer terug bij dynafix
Ben nu eigenlijk een beetje bang wat er nu weer aan mij gegeven wirdt

Jo luyten

Een telefoon met garantie , wordt die altijd doorgestuurd naar DYNAFIX of zijn er nog andere bedrijven ? Ben benieuwd .

Aart Hanekamp

Reparatie Motorola Moto G6 Plus, elf maanden oud. Eerst bericht ontvangen van Dynafix dat een specifiek onderdeel besteld is voor mijn mobiel, Nadien het bericht dat repartie niet mogelijki is, oorzaak vocht in het toestel. Kunt u het nog volgen! Nadien de vraag 50,82 euro en ik ontvang het (stuk) toestel retour. Betaal ik niet blijft toestel onder hun beheer.

Irene

Bij T-mobile een nieuwe Huawei P30 Lite gekocht. Na 3 weken deed ie niks meer. De winkel heeft hem opgestuurd naar Dynafix… waterschade. Ik snap oprecht niet hoe dat kan! En heb ook geen idee hoe ik hier tegen in kan gaan, ik kan niks bewijzen. En bij de inboedelverzekering ben ik te eerlijk geweest waardoor ik via die weg ook niks vergoed krijg. Zeer ondoorzichtig allemaal, ik voel me gepakt, alhoewel ik ook dat niet kan bewijzen.

Alain

Wat een grapjassen. Ik bel om een kapotte batterij te melden, net binnen waarborg. Dynafix haalt het op en stuurt het onhersteld retour omdat het buiten de waarborg was en dan wordt er geen batterij vervangen, ook niet tegen betaling. Slimme manier om fee van de constructeur te krijgen. Klanten misbruiken noemt dit. Wat een triestige boel.

Martin Romeijn

Nog niets verbeterd dus. Telefoon voor reparatie opgestuurd en wel bericht dat die gerepareerd is en weer naar mij verzonden is. Helaas is telefoon nu verdwenen bij DHL en niemand geeft thuis. DHL wil geen onderzoek doen zonder opdracht van dynafix en dynafix is onbereikbaar. Drie mail, 1x facebook en 2x twitter berichten maar al anderhalve week geen reactie.

jade

de telefoon van mij dochter was gevallen
dus via Samsung site aangemeld voor rep
op de site van Samsung staat wij maken je telefoon . dit is dus niet het geval Samsung laten ze doen door dynafix
ik wou mijn oude scherm terug maar dat kan dus niet ik vind dit diefstal scherm is mijn eigendom maar dynafix ziet dit anders
als je niet die 36 euro betaald krijg je je toestel niet terug is een vies bedrijf hoop dat er iemand is die ze ooit gaat aanpakken

Lien

iPhone 8 Plus bij Belsimpel gekocht. Tegelijkertijd een screenprotector gekocht die meteen door de medewerkster aangebracht werd. Scherm had een bruine gloed maar na overleg met een collega (en gestunt met de instellingen) verzekerde de medewerkster dat de gloed na een paar dagen vanzelf zou verdwijnen, en anders kon er binnen een week een 1 op 1 ruiling plaatsvinden. Binnen 7 dagen teruggegaan om een ruiling te realiseren. Telefoon onderging een inspectie en op het ruilformulier werd geschreven dat er geen beschadigingen zijn. Dat kon ook niet want de telefoon werd niet gebruikt zolang er nog een gloed was en een ruiling als optie bestond. In plaats van een ruiling werd de telefoon door onbekende reden opgestuurd naar dynafix. Dynafix constateerde dat het scherm beschadigd was en stuurde een ingezoomde foto van een 3cm schermrand met een “kras”, en de optie om 10% in mindering te brengen bij terugname of onderzoekskosten te betalen en de telefoon “met kras” retour te krijgen. Daar de telefoon zelf niet op de foto te zien was, was ook niet bekend welke telefoon er retour zou gaan komen. Hierop gingen alle alarmbellen af. Meteen gebeld en aangegeven dat we graag de optie zouden willen om een duurdere variant te kopen en het verschil betalen. Na een week onverwachts een telefoontje vanuit dynafix met de mededeling dat ze “goed nieuws” hadden want “de telefoon is nogmaals geïnspecteerd én schadevrij. Het was nu mogelijk om het volledige (al betaalde) bedrag te gebruiken voor de aanschaf van een duurdere variant en er zou vanuit Belsimpel een e-mail volgen met de instructies. In de standaard e-mail stond inderdaad ineens vermeld dat de telefoon geïnspecteerd en goedgekeurd is. Er werd ook gesproken van een optie om van de koop af te zien en het volledige bedrag retour te krijgen, wat dan ook de keuze is geworden omdat het allemaal te dubieus voelde.

Ricardo

Mijn nokia 7 plus naar vodafone gebracht ( verzekerd via hun) telefoon laadt niet meer op dus aantekening gemaakt op de reparatiebon zou binnen 7 dagen gerepareert worden krijg binnen 2dagen foto toegestuurd dat de camera stuk was ,en een scheur over het scherm ( dit allemaal was nog niet bekend met inleveren.) Krijg na 3 week bericht toestel kan niet worden gerepareert worden ( waren verschillende onderdelen al besteld) .krijg nu een voucher van de nieuwwaarde van de nokia 7 plus en al met al wacht ik nu al 6 week op antwoordt van zowel dynofix als vodafone.

Boze klant

Mijn telefoon in Alkmaar laten ophalen waarna de koerier hem een week later bij een vreemde in provincie Utrecht aflevert! Onprofessioneel te noemen!

John

Nieuwe Siemens mobiel ’s avonds gekocht bij de AH. Direct aan de lader. Volgende morgen een knipperend (verlichting) scherm. Terug naar de AH. Sturen de telefoon op naar Dynafix ter reparatie.

Krijg je opeens te horen: “Geen garantie, er is vochtschade aangetroffen”

Hoe is het mogelijk? Telefoon nog nooit gebruikt en de verpakking vertoonde geen vochtschade o.i.d.

Uiteraard reparatie geweigerd. Willen ze inderdaad “onderzoekskosten” hebben, maar ik heb het probleem bij de AH neergelegd. Want ik ga niets betalen aan die oplichters.

Uiteindelijk koop ongedaan gemaakt en geld terug ontvangen. Wat een belachelijk bedrijf is Dynafix en het is toch te gek voor woorden dat men al jaren de boel zo kan belazeren en dat er kennelijk serieuze (?) bedrijven zijn die hun “reparaties” door Dynafix laten uitvoeren?

Skippie

Ojee. Ik heb mijn toestel een Motorola G5S plus vorige week naar hen opgestuurd voor reparatie.
Het toestel laad maar op tot 90%. Heb hem nu 6 maanden.
Ik houdt mijn hart vast wat de uitkomst hier van is.

Skippie

Ik kan mijn hart weer loslaten… 🙂
Een positieve reactie op mijn bericht van 15 maart j.l.
Mijn toestel weer retour ontvangen en naar behoren gerepareerd.
Op de reparatie bon staat dat er een onderdeel is vervangen.
Ikzelf denk dat het de accu is.
Eên minpunt: het toestel was slecht verpakt. Kwam aan in een dunne bubbeltjes envelop. Dit kan beter……

Cyberneo

Ik heb begin 2000 bij dit bedrijf gewerkt en uiteindelijk ontslag genomen vanwege het afblaffen en intimideren van mij en mijn collega’s. Ook de verhalen over slecht behandelde reparaties waren toen al aan de orde.
Nog steeds niks veranderd dus daar…

Ellen Vrieling

Ook klachten over Dynafix, 3 weken oud toestel opgestuurd. Toestel wisselde willekeurig van apps, volgrns Dynafix gebarsten camerascherm door vallen of stoten.
Toestel niet te repareren, vervangen voor een bedrag van bijna 600,- Foto’s erbij van een afgeragd toestel dat zéker niet het mijne is.
Bovendien zijn de foto’s van een space grey Iphone XR en mijn toestel is een zwarte Iphone XR.
Wat een Oplichtersbende!

Fred van der Linden

DrMobile/Dynafix stuurt rekening voor verzenden. Na betaling krijg ik sticker. Deze heeft geen barcode. Verzendkosten terug gevraagd. Doorverwezen naar DPD. DPD zegt, heel terecht, dat het geld moet worden terugbetaald door degene die het heeft ontvangen. DrMobile/Dynafix weigert. Het is mij een raadsel dat grote merken als Motorola met dit bedrijf samen werken.

Ingewikkeld klachtenformulier en onbetrouwbaar!

Danielle

1 grote oplichtersbende

Mijn samsung note 9 ter reparatie gestuurd naar dit bedrijf omdat er een roze lijntje door het beeld liep verder was het toestel geheel schade vrij ,dag later direct al email met fotos met de info dat er door derden aan gewerkt was ,contact opgenomen met samsung die heeft contact gelegd met dynafix en binnen 5 min email dat er ineens een barst in mijn scherm zit dus geen garantie meer dit bedrijf zijn vuile oplichters is je telefoon stuk stuur hem hier niet naar toe je verdoet je tijd want repareren doen ze niet pas op !!!

Roland

Heb mijn 4 maanden oude Samsung A71 via Samsung ophaalservice opgestuurd daar de telefoon nergens meer op reageerde en een zwart scherm had. Bleek dat het via Dynafix gerepareerd zou worden. Kreeg binnen 2 dagen telefoon terug met de opmerking dat het een waterschade betrof en deze niet onder de garantie valt. Heb telefonisch aangegeven dat de waterschade mij zeer bevreemd maar men kon er niets aan doen. Heb nu de telefoon nogmaals ter reparatie aangeboden maar nu via de aankoop winkel. Ben zeer benieuwd naar het vervolg dit kan wel 10 werkdagen duren.

marc

goedemorgen,

ik heb hier een x aantal jaren gewerkt en heb zelf ontslag genomen.
wat ex medewerkers beweren klopt voor de volle 100%.
ook de zogenaamde training die nieuwe medewerkers krijgen is om te huilen.
je kunt bij je buurman meekijken,dat is je training!!
de meeste medewerkers rommelen maar wat aan ,en dat is een feit!
heb er velen zien gaan bij dynafix.
ik snap niet dat samsung hier nog zaken mee doet.
recent heeft samsung nog gedreigd om de repairafdeling naar polen te verzetten,dit weet ik van een medewerker die daar nu nog werkt.
samsung was blijkbaar niet tevreden,dynafix heeft toen met spoed mensen moeten aannemen,met alle gevolgen van dien.

Stefan

Ik had gisteren mijn Samsung A51 laten opsturen door de verkoopwinkel bij mij, nu lees ik hier wel erg veel slechte reacties. Ik heb met mijn telefoon een gele lijn van boven tot onder over het scherm en in de winkel vertelde ze mij dat dit garantie waarschijnlijk is. Ik hoop dat ze het maken want ben NIET VAN PLAN TE BETALEN VOOR SLECHTE KWALITEIT VAN SAMSUNG, net 2 maanden oud telefoon

marc

hoi,dan hoop ik niet dat je een kras hebt op je telefoon,anders wordt het zeer zeker valschade bij dynafix en dat valt niet onder de garantie.

stefan

Dynafix heeft mij voor de lijn op mijn beeldscherm kosteloos door garantie vervangen en goed op de hoogte gehouden van het proces, binnen 1.5 week heb ik nu mijn telefoon alweer terug. ze hebben mij erg goed geholpen?

Mineke

Mijn telefoon is 3x opnieuw ter reparatie aangeboden omdat het elke keer meer defect terug kwam vergeleken met hoe ik hem de eerste had ingeleverd (alleen een kras op scherm). Tegelijkertijd hadden zij mij een defect leentoestel gegeven waardoor ik helemaal niks kon. Na een verzoek tot contact kreeg ik na 1,5 maand (!!) het volgende antwoord:

Geachte klant,

Allereerst onze excuses voor de vertraagde reactie. Verder betreuren wij ten zeerste dat u een nare ervaring met ons heeft gehad.

Uit onze gegevens blijkt dat u meermaals het toestel ter reparatie heeft moeten opsturen en u een niet werkend leentoestel heeft ontvangen. Dit is uiteraard niet de service die wij onze klanten wensen te bieden, waarvoor onze excuses. Wij zien dat u inmiddels weer in het bezit bent van uw toestel en hopen dat uw toestel dit keer volledig na behoren werkt.
Uw verzoek tot compensatie kunnen wij spijtig genoeg niet honoreren. Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.
Nogmaals onze welgemeende excuses voor het ongemak dat u ervaren heeft.

Ervan uitgaande u voldoende geïnformeerd te hebben.

Marcel Gijsberts

Met ongeloof te maken gekregen met Dynafix. Men komt de Samsung product ophalen om vervolgens binnen een dag via mail te melden dat het toestel niet gerepareerd wordt omdat het niet binnen de EU gemaakt is?? Ten eerste had men dit aan de voorkant kunnen vragen, nog voordat het men het toestel kwam ophalen. En ten tweede mogen we nu € 40,00 ‘onderzoekskosten’ betalen. WELKE onderzoekkosten? Het uitzoeken dat het toestel niet in de EU gemaakt is?
Pure diefstal is de volgende optie ‘U kunt er ook voor kiezen om uw toestel KOSTELOOS af te staan’? WAT? Wil je je product dus terug ontvangen dan dien je 40,- te betalen (binnen een bepaalde termijn) anders ben je het kwijt.

gerekens

Dynafix ze leren het nooit ….. triets mijn zoon melde zijn telefoon aan ter reparatie in de garantie periode op zondagavond en betaalde van zijn zuur verdiende centen € 24,95 zodat de telefoon binnen 24-uur ( 1 werkdag) weer retour zou komen maandagavond kwamen ze de telefoon netjes ophalen dus dan ga je er vanuit 24 uur dan komt hij dinsdag weer retour NIET DUS even telefonisch contact opgenomen hier werd mij medegedeeld nee u krijgt hem dinsdag niet retour maar waarschijnlijk woensdag ik zeg ooooh dan krijgt mijn zoon zeker de €24,95 terug nee mevrouw dan had u hem maandag voor 3 uur moeten aanmelden ik zeg ik heb hem zondagavond aangemeld dan ontvang je dezelfde ophaaltijd als dat ik hem maandag voor 15 uur zou hebben aangemeld!!!!! nee mevrouw de regel is maandag aanmelden ik zeg nou als dat zo is mag u helemaal geen €24,95 inhouden!!!! die had ik graag retour voor mijn zoon nou dat is dan jammer mevrouw triest meer kan ik niet zeggen ik denk ik ga maar eens eens de rechtsbijstand inschakelen

korkmaz

onmogelijk dat t-mobile zaken doet met dit bedrijf.

F Janssen

Klacht over de reparatie van de via Hollands Nieuwe geleverde Iphone 11 van mijn dochter waarvan de touchfunctie plotseling niet meer werkte.De afhandeling ervan is schandalig, het gaat om een zo goed als nieuwe onbeschadigde Iphone 11 waarvan de touch niet werkte. Na eerst een prijsopgave van 1000 euro zijn we uitgekomen op een reparatie van rond de 300 euro. Ik viel van de stoel van verbazing dat ik op aanvraag een foto van een beschadigd scherm ontving.!! De vrijwel nieuwe Iphone heb ik onbeschadigd ingepakt!! Dit is puur bedrog. Hollands Nieuwe geeft niet thuis en verwijst naar Dynafix.

Boy - Xiomi telefoon

Toestel had vanaf dag 1 een probleem met de luidspreker. Na paar maanden teruggestuurd:

Vanuit het reparatiecentrum hebben we de volgende informatie ontvangen:
Daar waar de speaker normaal gesproken vastgeschroeft zit, is het plastic afgebroken.
Doordat de simtray niet eerst uit het toestel gehaald is, is er een pin van de PBA sub afgebroken.
Dit kan niet zomaar gebeuren. Hiervoor moet er iemand aan het toestel gewerkt hebben.
Derhalve de constatering ‘gewerkt door derden’ en de opgestelde prijsopgave.

Met deze reden is het niet mogelijk om het toestel kosteloos te laten herstellen.

Ron

Ik heb als verkoper van elektronica 9 jaar lang dagelijks “zaken” gedaan met Dynafix. Van 2000 tot en met 2009, en alle reparaties waren slecht, twijfelachtig en vaak was de zogenaamde schade zelfs gewoon verzonnen door Dynafix, vooral druk/val/water schade. Splinter nieuwe toestellen die smetteloos werden verstuurd kwamen beschadigd en vaak zelfs ongeprepareerd retour. Als verkoper en helemaal als verkopend bedrijf sta je gigantisch voor l@l, klant over de rooie, extreem veel extra werk. Die klant ben je kwijt….voorgoed. Misdaad op grootte schaal loont in Nederland. Maar oh wee als je als burgertje je belasting een keer niet betaald. Dan word je door een arrestatieteam van je bed gelicht. Bah….ziek land.

marc

de meeste medewerkers rommelen maar wat aan ,en dat is een feit!
heb er velen zien gaan bij dynafix.
ik snap niet dat samsung hier nog zaken mee doet.
recent heeft samsung nog gedreigd om de repairafdeling naar polen te verzetten,dit weet ik van een medewerker die daar nu nog werkt.
samsung was blijkbaar niet tevreden,dynafix heeft toen met spoed mensen moeten aannemen,met alle gevolgen van dien.
daarom worden de repairs heel slecht uitgevoerd,dat is een feit.
als ze je een poot kunnen uitdraaien dan doen ze het.
op dit moment is het echt triest,ze werken met weinig mensen op de vloer.
niemand wil hier ook werken.
en de manager die bij samsung op de vloer rondloopt is de grootste domme gast die je maar kunt bedenken,zijn naam:carlo bancken.
tip:kijk of je je telefoon ergens anders kunt onderbrengen,maar niet hier!!

afz:
een ex medewerker(heb ook aan kassa meegewerkt over deze praktijken)

M. P

Oeps… paar dagen geleden mobiel hier naar toe laten gaan voor reparatie. Nu lees ik al deze nare berichten over dit bedrijf… oei..oei.. afwachten en duimen.

Beepbeepboopboop

Ik herken een hoop klachten wel. Ik heb zelf tot 2x toe bij Dynafix gewerkt. In Nuth(10 jaar geleden in m’n studententijd) en op verschillende winkel locaties zo’n 5jaar daarna. (Studententijd is duidelijk niet goed afgelopen.😂😂)
Maar een hoop van deze klachten zijn ongegrond. Vooral het zoeken naar dingen als corrosie of gebruikersschade. Dat herken ik zeker. Maar er is een hele grote reden waarom wij dat doen. (Dan heb ik het over barsten en deuken, uiteraard niet gewoon een krasje op het scherm bij normaal gebruik.)

Nu kan je Dynafix daar op aanvallen maar deze regels komen van Samsung zelf. Het staat zelfs op hun website dat garantie alleen geldig is voor producten zonder gebruikersschade. Wij moesten ons hier ook echt aan houden.
Klinkt misschien pietluttig, maar je moet bedenken dat Dynafix een contract aangaat met Samsung, Apple om een gelicenseerde reparateur te zijn. Als ze zich niet aan de regels houden die deze bedrijven opstellen, dan gaat Samsung geeft Samsung dat contract aan een ander bedrijf die dat wel doet. En dan is Dynafix de helft van z’n markt kwijt. En elke reparatie moest geregistreerd worden en wordt doorgegeven aan Samsung.

Als er bijvoorbeeld corrosie op een moederbord zit en ik fix gewoon je batterij of je camera en plak dat ding dicht. En jij staat 3 maanden later weer voor mijn neus omdat de roest door je moederbord is gaan vreten als een piranha, dan is het heel lastig aan te tonen dat het niet is gekomen door mijn reparatie. Want als ik hem repareer onder garantie, dat moet dat ding weer waterdicht zijn. Mits dit een waterdicht toestel betreft uiteraard en jij niet 20000 mijlen onder de zee bent gaan spelen met S7. Dat ding spatwaterdicht.
Maar stel ik ik heb niet gemeld dat er waterschade was bij de eerste reparatie, dus dan moet het wel aan de reparatie hebben gelegen dat er nu waterschade is. Dus dekken we onszelf in door hem niet te repareren onder de garantie en dan krijg je de keuze om voor de reparatie te betalen of dat je de telefoon terug wilt.
Ja er worden onderzoekskosten gerekend. Er werken daar mensen die betaald moeten worden om dat ding na te kijken. Deze kosten vervallen ook wanneer de reparatie onder garantie valt of je besluit voor de reparatie te betalen. En toen ik in de winkel werkte, rekende we geen eens onderzoekskosten. Ook niet wanneer deze buiten de garantie bleek te vallen.
Ik las namelijk ook iets over de kosten. Ik weet nog dat een schermreparatie van een S7 edge 270 euro was. Toen de telefoon net uit was. Als ik nu op de officiële Samsung website kijk, is deze nog steeds 209 euro exclusief de kosten voor het uitvoeren van de reparatie. Dus dan komen de prijzen redelijk overeen. Maakt het niet goedkoop uiteraard.

https://www.samsung.com/nl/support/repair/?_gl=1*10jjyzj*_up*MQ..&gclid=CjwKCAiA4KaRBhBdEiwAZi1zzqL5T5CtcCbxe4tVSnl83pY_0q0dug_o_d1J7WLuvp8IDryK2dRyVRoCSHQQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds#prices

Verder over leveringen. Daar durf ik niks over te zeggen. Ik heb mij nooit met de logistiek bezig gehouden. De meeste reparaties die ik uit voerde waren op locatie en enkelen die ik moest opsturen die gaf ik eens per dag aan zo’n mannetje mee die die dingen naar Nuth bracht. Maar uiteraard is het niet netjes wanneer er niet aan de afspraken voldaan wordt en en geen goede communicatie is naar de klant. Daar is geen excuus voor, en dat ga ik ook niet goed praten.

Maar verder klinken een hoop klachten als Karen klachten. Het is niet de service die ze denken te verdienen terwijl ze er zelf voor getekend hebben. Uit ervaring zijn de meeste gevallen van dit soort klachten, mensen die de telefoon van de trap hebben laten stuiteren, het scherm voor een paar tientjes laten maken bij een “telefoonboer”, klachten krijgen omdat de telefoon niet meer waterdicht is, bij ons komen, en dan een “surprised picachu face” trekken wanneer we vertellen dat het niet onder de garantie valt.

Link garantievoorwaarden Samsung:
https://www.samsung.com/nl/support/warranty/

Link garantievoorwaarden Apple:
https://www.apple.com/legal/warranty/products/netherlands-universal-warranty.html

toedeloe

jeee wat een klachten,…Nou deze kan er ook wel bij, niet dat dat wat gaat veranderen aan die toko maar toch.

Een Zfold2 binnen de garantie periode voor defect aangeboden. Op de website duidelijk beschreven dat er een streep door mijn scherm loopt met aan het begin en eind van de streep een zwarte vlek. Dit machted dus ook hun keuze optie nl 1 of meerdere strepen of vlekken.
Ik geef ook de locatie aan nl bijna onderaan het scherm.
Krijg nu bericht terug dat het scherm een streep vertoond vanwege vallen, ze merken aan de buitenkant van de behuizing helemaal bovenaan op dat het toestel is gevallen omdat daar een krasje zit.

Eindoordeel, kan niet gerepareerd worden onder garantie, wel tegen betaling > € 900

Beleving
Verbaasd dat ze dezelfde klacht van mij aanmerken als klacht en een kras die geheel ergens anders zit als argument gebruiken om niet te repareren.
Als je belt kom je als 2e wachtende binnen met een wachttijd van ca 2 minuten…..okay dat is acceptabel.
Ineens staan er 4 wachtende voor me met een wachttijd van meer dan 4 minuten…..(vreemd….digitale voordringers ?)
Na minuten wachten heb ik ineens 6 wachtende voor me en is de wachttijd meer dan verdubbeld….Nu vraag ik me ook af hoe hun wachtrij systeem nu werkt…..en dan ook nog eens 45ct/min rekenen

In mijn beleving riekt dit toch wel naar oplichting….

Theo

Ik schrik van deze reacties. Mijn Samsung telefoon was binnen twee weken na koop defect. Belsimpel zei dat ik hem moest opsturen. Ze hebben wel notitie gemaakt van het defect. Postnl geeft aan dat toestel ontvangen is in Nuth. Dynafix geeft als status dat het nog onderweg is. Ik krijg zo’n bang vermoeden dat het mis gaat.
Maar buiten dit alles vind ik het vreemd dat ik nu zaken doe met Dynafix. Ik heb het toestel bij Belsimpel gekocht. Dus die zijn toch aansprakelijk voor de reparatie?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond