Deel dit artikel
-

IAB lanceert aan/uit-knop voor cookies

Het IAB heeft zich aangesloten bij de Europese site waar de consument per uitgever of advertentienetwerk aan kan geven wat zijn advertentievoorkeuren zijn. Wordt de mogelijkheid voor behavioral targetting uitgeschakeld, dan zal het betreffende advertentienetwerk de consument niet langer volgen over het internet met op de persoonlijke voorkeur afgestemde reclames. (meer…)

Deel dit bericht

8 Reacties

Andre Skimmel

Goed initiatief. Jammer dat ze in Den Haag nog steeds denken dat alle cookies slecht zijn.

gast

Mijn excuses aangaande mijn directe taal aangaande de aangesloten spamming-bedrijven: Hoe DOM denken ze dat wij zijn/de overheid is ?

Vanuit de geposte link:

“Wat kan ik doen als ik dit soort advertenties niet wil?”
“Het is belangrijk te beseffen dat als je je uitschrijft …”

Ik mag dan maar een domme consument zijn, maar deze omschrijving klinkt VERDOMD VEEL naar *opt-out* terwijl de WET het omgekeerde noemt *en oplegt*.

OF er is een absoluut brain-f*ckin-dead persoon aan de gang, OF er is een arrogante kl**tzak bezig om de opgelegde wet net zolang te draaien totdat ‘ie betekend wat *hij* wilt: opt-out.

Just my two cents.

IAB lid

Jammer dat het IAB zich in zijn voorlichting tot de consument en deze actie alleen op retargeting richt. Uitgevers die wel cookies gebruiken maar niet voor retargeten hebben niets aan dit initiatief.

Tony Soprano

Helemaal eens met Gast en IAB-lid.

Daarbij: kijk eens goed naar de LinkedIn profielen van de leden van het IAB bestuur en de persoonlijke belangen worden pijnlijk duidelijk. Het IAB is verworden tot een vehikel dat de bedrijfjes van het bestuur promoot ten koste van de geloofwaardigheid van het IAB en de online industrie als geheel. Treurig hoor.

Nog een gast

Jammer dat Gast en IAB-lid niet in zien dat waarschijnlijk 95% van de sites die ze bezoeken niet hadden bestaan zonder internet reclame en cookies.
Ik stoor me niet zo erg aan reclame, behalve dan reclame van Google die geserveerd wordt op basis van inferieure en kinderachtige algoritmen waardoor ik steeds maar dezelfde reclame blijf zien over zaken waar ik echt niet in geintresseerd ben.

Natuurlijk is het IAB een belangenvereniging voor de bedrijven in de online reclame industrie. Ik geloof niet dat ze nooit iets anders beweerd hebben,.

Mediaplanner

Wel bijzonder dat de Nederlandse adnetwerken zoals Clickdistrickt en Yieldivision er niet tussen staan om je van af te melden. Mag ik dan aannemen dat die hier niet aan mee doen? Internationale spelers welke hier actief zijn staan er wel bij.

Erwin Boogert

Hallo Mediaplanner,

YD staat wel in het overzicht en ClickDistrict heb ik gevraagd om op je opmerking te reageren.

Overigens, we stellen het in dit forum erg op prijs als iedereen onder eigen naam reageert.

Marco

Beste Mediaplanner,

Ook wij doen er aan mij, en zijn een groot voorstander van zelfregulering. In de volgende release van onze software zal deze (i) te zien zijn. Dat zal in de loop van volgende week zijn. Mocht je nog vragen hebben laat het even weten.

Groet,

Marco Kloots

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond