Deel dit artikel
-

IAB lanceert privacy-richtlijnen

Het Internet Advertising Bureau heeft nieuwe privacy-richtlijnen opgesteld die haar leden op vrijwillige basis kunnen gebruiken. Het IAB vertegenwoordigt een groot aantal partijen op het gebied van webvertising.

De richtlijnen zijn opgesteld in samenwerking met PriceWaterhouseCoopers en zijn bedoeld om leden te helpen bij het opstellen van hun individuele privacy-beleid. Zo'n beleid moet aandacht besteden aan:

– aanvaarding en invoering van een Privacy-beleid
– waarschuwing en bekendmaking
– keuze en toestemming
– kwaliteit van en toegang tot data
– beperkt gebruik
– dataveiligheid
– grensoverschrijdende datastromen

Het privacy-debat tussen de VS en Europa duurt intussen voort. Afgelopen week heeft het Europees Parlement het akkoord tussen de Europese Commissie en de VS afgewezen . De EC staat nu voor de keuze om het parlement te overrulen of, terug te gaan naar de onderhandelingstafel.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond