IBM en IPC testen rfid in brieven

IBM en de International Post Corporation (IPC) zijn bezig met het testen van rfid in brieven. Testbrieven worden voorzien van een rfid-tag waardoor men exact weet hoe lang een brief zich op een bepaalde locatie/land bevindt en hoe het transportproces precies verloopt.
Het nieuwe systeem maakt het straks mogelijk voor operators om sneller te reageren op haperingen in levertijden. Het is een op internet gebaseerd kwaliteitssysteem van IPC. IBM business consulting services en IPC streven ernaar om het nieuwe systeem in 2005 in ieder geval operationeel te hebben.
IBM en IPC willen de rfid-technologie gebruiken om de kwaliteit van de leveringen wereldwijd te bepalen en te meten. Zoals gezegd zullen testbrieven in eerste instantie worden voorzien van een rfid-tag waardoor men exact weet hoe lang een brief zich op een bepaalde locatie en in een bepaald land bevindt. Daaruit kan dan worden opgemaakt hoe soepel het hele transportproces verloopt.
Op dieze manier signaleert de tag op welk moment tijdens het transport de service kan worden verbeterd. Dat heeft toe doel de klanttevredenheid te verhogen, zo stellen IBM en IPC.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Jan Pieter Mazurel
IPC werkt al meer dan 6 jaar met RFID tags.Deze tags zijn oorspronkelijk ontwikkeld door de Canadese firma Kasten Chase en zijn zogenaamde actieve transponders.Die worden geactiveerd op het moment dat ze zich in een electromagetisch veld komen, van een bepaalde frequentie, bij vooraf bepaalde in en uitgangen van postsorteercentra's. De transponder is voorzien van een batterij en is daardoor in staat om een sterker signaal te geven dan de zogenaamde passieve transponders. Het is hiebij mogelijk over afstanden van vele meters informatie uit te wisselen aar anennes die verbonden zijn via een lokale computer met het centrale systeem van IPC i Brussel.IPCgebruikt deze informatie samen met de postorganisaties van alle West Europeese landen en de USA om vebeteringen in de overkomst te bewerkstelligen en om ook de vergoedinge voor het bestellen van post afhankelijk te maken van de overkomst duur binnen verschillende landen.