Deel dit artikel
-

iCulture in zee met Coolblue

ICulture, het bedrijf achter de iPad- en iPhoneclub, heeft een nieuwe partner: Coolblue. De samenwerking met iFoniq wordt noodgedwongen stopgezet, omdat eigenaar Marco Vis besloten heeft zijn carrière een andere wending te geven.

ICulture moet het onder meer hebben van commissies op de verkoop van accessoires voor met name iOS smartphones.

Coolblue is het bedrijf achter 167 gespecialiseerde webshops, van pdashop.nl tot laptopshop.nl. Jaarlijks trekken deze shops meer dan 40 miljoen bezoekers.

Deel dit bericht

15 Reacties

Jean-Paul Horn

> ICulture moet het vooral hebben van commissies op de verkoop van accessoires voor Android- en iOS-apparatuur.

De conclusies die in dit artikel door de redactie van Emerce worden getrokken komen zeker niet overeen met de werkelijkheid. De inkomsten uit onze shopsamenwerking was altijd al een veel kleiner aandeel dan display-advertising of onze inkomsten via affiliate-verkopen. Daarbij was er geen sprake van een noodgedwongen stop – dat suggereert alsof er een onmiddellijke breuk was. De overgang is in meer dan goed overleg gegaan.

Verder is er sprake van nog meer feitelijke onjuistheden: er is geen sprake van accessoireverkoop van Android-apparatuur (ook niet via onze website AndroidPlanet.nl), noch moeten we het daar dus “van hebben.”.

Jammer dat Emerce verzuimd heeft deze conclusies goed te verifiëren. Ze hadden eenvoudig weerlegd kunnen worden.

Redactie Emerce

Tekst aangepast. Er wordt helemaal geen breuk gesuggereerd of bedoeld, wat ook wel uit de verdere zin blijkt. Maar om nou te zeggen dat die site(s) overlopen van de display advertenties….

Jean-Paul Horn

> Maar om nou te zeggen dat die site(s) overlopen van de display advertenties….

Dus omdat er vandaag toevallig geen campagne draait wordt maar meteen de algemene conclusie getrokken dat we niet of nauwelijks aan display doen? Bijzonder 🙂 Onze display-inzet is eenvoudig te verifiëren bij onze media-exploitant AdFactor.nl. Daarbij hebben we de hele week grote campagnes (billboards en angels) gedraaid van Nuon, Renault, Ziggo (overigens net nog actief), enzovoorts.

http://www.evernote.com/shard/s95/sh/eb163315-6bcd-467a-992c-9bf039f581ff/31ef47065ebbc07043df695a088dac9d

Rogier

Een blok Ad Sense prominent op je site is eigenlijk al een zwaktebod. Maar kennelijk doe ik iets fout. Hoe dan ook, ik vermoed dat de omzet net genoeg is om anderhalve man en een paardenkop een nipte boterham te bezorgen. Verder sympathiek initiatief.

Wouter

Wat een negativiteit Rogier..Waarom?

Toevallig weet ik dat iCulture inmiddels een volwaardig bedrijf is met (veel) meer dan ‘anderhalve man en een paardenkop’. De bezoekcijfers van de iCulture websites behoren tot de hoogste van Nederland en de twee oprichters (en personeel) zijn vol passie met hun vak bezig. Denk dat er maar weinig mensen zijn die kunnen zeggen dat ze van hun hobby hun werk hebben kunnen maken en er nog succesvol mee zijn ook..

Alle lof naar Jean-Paul (en Gonny) voor het opbouwen van iCulture. Een knap staaltje werk. De samenwerking met Coolblue kan de sites van iCulture alleen maar vooruit helpen; een professionele E-commerce organisatie die weet wat gebruikers ECHT willen.

Tjerk Lanting

@ Wouter, overdrijven is ook een kunst. iPhoneclub staat op plek 83 van het Alexa overzicht met 84.000 bezoekers per dag (jan 2012). Zelfs Emerce staat hoger 😉 De andere sites komen helemaal niet in het overzicht voor.

Jean-Paul Horn

Want iedereen weet dat Alexa de meest betrouwbare cijfers heeft 😉

Misschien eens vergelijken met de STIR Webmeter? (april 2012, bezoeken x 1000, bereik 13+): Emerce 184, iPhoneclub 1.560, iPadclub (iPad Planet) 718, Planet Android 339.

Jean-Paul Horn

@Jim: Dank voor de opmerkzaamheid. Dat hoort uiteraard niet zo. Het domein iculture.nl hoort voorlopig nog te redirecten naar iphoneclub.nl. Ik ga even uitzoeken wat er aan de hand is.

Guus

@Jim @Jean-Paul er staat keurig een canonical url in de header, geen dubbele content dus.

Ron

Ik weet niet welke cijfers Horn hanteert, maar als ik de bereikcijfers zie van april constateer ik dat iPhoneclub by far niet in de hoogste regionen zit. Zelfs Computer Totaal scoort hoger.

Mark de Kock

Emerce plaatste een mager artikel dat geen onderbouwing heeft noch wederhoor bij de betrokken partijen. Hoofdrolspeler uit het artikel plaats een reactie met onderbouwing en inzicht in de situatie. De redactie plaatst (anoniem) een reactie zonder verder contact met de betrokkenen en schampert er nog wat na.

Wat is de eerste reactie van de Emerce reageerders?

Juist, die doen hun best om de reactie(s) en ondernemende club van JeanPaul en Gonny onderuit te halen met negativiteit en hoon.

De Nederlandse mentaliteit laat zich zien.

Laat Emerce beter hun best doen op de content zou ik zeggen.

Redactie Emerce

Er is helemaal geen sprake van ‘negativiteit en hoon’. En nog minder van de intentie om een ondernemende club onderuit te halen. Waarom zouden we? Emerce redactie en staf zijn enthousiaste iPad, iPhone en Android gebruikers die de sites van iCulture met sympathie lezen. Om die reden vonden we het aardig om de samenwerking met Coolblue – zij het kort – te melden. Een simpele observatie heeft geleid tot een verkeerde conclusie, en die opmerking is verwijderd. Ik hoop dat we daarmee alle misverstanden hebben weggenomen.

Mark de Kock

@redactie: De combinatie van het artikel en de daarop volgende reacties waren aanleiding voor mijn reactie. “De NL mentaliteit” was gericht op de reageerders, Afsluitende zin op de content.

Redactie Emerce

We letten goed op de fatsoensnormen, en halen vrij resoluut berichten weg die daaraan niet voldoen, maar kritische (valide) vragen houden internet ondernemers scherp.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond