IFA: Het nieuwe kijken

Vergeet HD-schermen, Sony maakt tegenwoordig serieus werk van zijn generatie videobrillen.
Een totale bioscoop op je hoofd, dat is de nieuwe Personal 3D-viewer van Sony. Dat waren enkele jaren terug nogal knullige gevallen, maar de nieuwste generatie brillen kan wel even wat meer: Totale inleving bij het gamen en films bekijken, zegt Sony er zelf van.
De Personal 3D-viewer is uitgerust met twee OLED-schermen (OLED = Organic Light-Emitting Diode), een OLED-scherm per oog, waarop de beelden in levendige kleuren worden weergegeven, met volgens de fabrikant optimaal contrast en zonder enige vervaging. Het gezichtsveld bedraagt zo’n 45 graden.
De Personal 3D-viewer is specifiek ontwikkeld voor zowel filmliefhebbers als diehard gamers. In de ’24p True Cinema’-modus met 24 beelden per seconde worden films getoond zoals de regisseur dat voor ogen had. Een fervent gamer selecteert de Clear-modus voor ‘vloeiende actiescènes’.
Naast een grote keuze aan geluidsmodi beschikt de viewer ook over de Virtualphones-technologie die een natuurlijk geluidsveld van 360 graden belooft. Hierdoor lijkt het alsof je luistert naar een originele 5.1-kanaals surround weergave.geluid.
Het nieuwe model is ongeveer twintig procent lichter dan de vorige generatie. De hoofdband en de voorhoofdsteun zijn extra instelbaar.
De bekende domper op de gadgetvreugde is de prijs: voor 999 euro kan je ook een grootbeeld LCD-scherm aanschaffen.
Meer IFA nieuws bij Emerce Facebook.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond