Deel dit artikel
-

Improve Digital breidt uit met native advertising

Uitgevers kunnen behalve displayreclame nu ook native advertising geautomatiseerd gaan verkopen op hun sites. Improve Digital breidt zijn dienstenpakket hiermee uit. Het bedrijf gaat zich ook meer richten op directe digitale verkoop.

Op vakbeurs Dmexco in Keulen presenteert Improve Digital zijn zogeheten Native-product. Uitgevers kunnen hiermee aangeven waar ze ruimte hebben voor welke soort ‘advertorials’, op vast, mobiel of in video, en biedt deze ruimte aan op de exchanges waar adverteerders op zijn aangesloten.

Dit leidt ertoe dat meer sites advertorialachtige kopij gaan vertonen. Adverteerders hebben steeds meer interesse in deze vorm omdat hij hen, beter dan een banner, een verhaal laat vertellen.

Medeoprichter Joëlle Frijters over de toekomst: “Wij bouwen het platform voor uitgevers dat exchanges en reclamenetwerken hen niet gunnen.” Een van de voorbeelden daarvan is dat Frijters en compagnon Janneke Niessen nu stevig investeren in de last mile van online reclame: het automatiseren van de directe reclameverkoop met gegarandaarde plaatsing.

Foto: Elliott Brown (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond