Deel dit artikel
-

‘Interactieve pre-roll scoort beter’

Het toevoegen van interactieve elementen binnen online videocampagnes maakt kijkers nieuwsgieriger naar het product. Dat blijkt uit onderzoek van MeMo², uitgevoerd in opdracht van de IAB Taskforce Video en Videostrip.

Het onderzoek richtte zich op een campagne van Gliss Kur, waarbinnen kijkers in het interactieve gedeelte een haartest konden doen. Vervolgens werd een productadvies gegeven. In vergelijking met de niet-interactieve pre-roll slaagde de interactieve pre-roll er beter in om de doelgroep nieuwsgierig te maken naar de Gliss Kur Ultimate Volume-productlijn.

Tevens bleek de ‘interactieve pre-roll’ een positief effect te hebben op de boodschapoverdracht van de video en op de aankoopintentie.

Om in de toekomst meer te kunnen profiteren van de mogelijkheden van interactie in pre-roll is het cruciaal gebleken dat de doelgroep gestimuleerd wordt om de interactie daadwerkelijk aan te gaan, stelt  MeMo². Hiertoe kunnen de mogelijkheden van pre-roll advertising optimaal benut worden door kijkers actiever uit te nodigen tot interactie via beeld én geluid.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond