Internationale expansie voor Overture

Yahoo-dochter Overture, dat gespecialiseerd is in commerciële zoekdiensten op internet, gaat zijn internationale activiteiten verder uitbreiden. Het bedrijf zal de komende maanden haar diensten lanceren in 5 nieuwe markten.
Overture gaat nog voor het einde van het jaar activiteiten starten in Brazilië, Canada, China, Hong Kong en Taiwan. De expansie naar deze nieuwe markten sluit volgens het bedrijf aan op Overture’s aanwezigheid in Europa en de regio Asia-Pacific. Ook zorgt het volgens de onderneming voor een uitgebreider aanbod van Overture's diensten in Canada. Verder markeert het de toegang van het bedrijf tot de Latijns-Amerikaanse markt voor gesponsorde zoekresultaten.
“Wereldwijd worden adverteerders zich bewust van de waarde van gesponsorde zoekresultaten zegt Brian Steel, president van Overture International. “Overture’s start in deze markten, inclusief onze toegang tot Latijns-Amerika, helpt ons om aan de toenemende vraag tegemoet te komen en vertegenwoordigt een belangrijke volgende fase van onze aanhoudende internationale expansie.”
Overture is al actief in de Verenigde Staten, Groot Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Oostenrijk, Zwitserland, Nederland, Noorwegen, Denemarken, Finland, Zweden, Korea, Japan en Australië. In Nederland is het bedrijf inmiddels een jaar actief. Volgens de verwachtingen van diverse onderzoeksbureau’s stijgt de markt voor gesponsorde zoekresultaten wereldwijd naar 10.5 miljard dollar in 2008.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond