Intomart Datacall failliet door internet

Onderzoeksbureau Intomart Datacall is failliet. Iets meer dan honderd mensen komen op straat te staan. Door internet.
Datacall, onderdeel va Intomart/GfK, deed telefonische interviews voor opdrachtgevers, maar de zaken gingen slecht, zegt directeur Nico Terschegget tegen Almere Vandaag. ‘We zouden niet winstgevend te maken zijn en dus is faillissement aangevraagd’.
Als oorzaak noemt Terschegget de veranderingen in de markt van onderzoek. Nagenoeg alles wordt tegenwoordig via internet gedaan. De grote opdrachtgevers die nog telefonisch onderzoek wilden, haakten af. De lopende onderzoeken kunnen rond kerst worden afgerond.
Elisabeth Schultz van de Ondernemingsraad vindt het een drama omdat er geen sociaal plan is. Intomart Datacall hield kantoor in het stationsgebouw in Almere.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
hanco naninck
Internet heeft veel goeds gebracht maar ook veel overbodig gemaakt. Simpele marktwerking die je had kunnen voorzien.
Wendy
Het verbaasd me dat dit bedrijf er niet voor heeft gekozen om mee te gaan in een veranderende markt, inderdaad. Dan kies je toch voor een neerwaardse spiraal op termijn?