iOS klopt Android met advertenties

Android mag een groter bereik hebben, gemeten naar het aantal toestellen, de advertentiedollars gaan vooralsnog naar iOS. Het platform van Apple mag zich verheugen in een marktaandeel van 75 procent. Dat blijkt uit een studie van MoPub.
Het maandelijkse marktaandeel voor advertenties op iOS steeg het afgelopen kwartaal met 12,4 procent en komt alleen al voor iPhone uit op ruim vijftig procent. Met iPad en iPod touch erbij gaat het om 75 procent. Daarentegen stellen vooral Android-tablets teleur. Niet veel adverteerders vinden het de moeite waard om daar te adverteren.
Volgens MoPub zijn er diverse redenen voor de populariteit van Apple. Veel Applegebruikers hebben een creditcard voor iTunes of App Store en hebben een redelijk goed inkomen. De conversie voor Android ligt veel lager.
Apple kan ook de markt voor rich media advertenties claimen. Dat is goed nieuws voor het bedrijf, dat aanvankelijk worstelde met zijn iAd-propositie. Inmiddels is het het derde mobiele advertentienetwerk ter wereld, ondanks het feit dat het alleen voor iOS beschikbaar is.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond