Deel dit artikel
-

Jonas de Groot algemeen directeur van Stichting Jong Ondernemen

Jonas de Groot is aangesteld als algemeen directeur van Stichting Jong Ondernemen. Dat probeert meer jongeren in aanraking te laten komen met de ondernemerschapsprogramma’s van de stichting. De Groot kan bogen op jaren ervaring in de online wereld, zowel in marketing als e-commerce.

De missie van De Groot is om de impact van Jong Ondernemen verder te verhogen. Jaarlijks komen 120.000 scholieren van het middelbaar en hoger onderwijs in aanraking met het werk van de stichting.

“Er liggen veel kansen bij digitalisering, bij het beroepsonderwijs en bij jongeren waarbij het niet vanzelfsprekend is dat ze in een gespreid bedje terechtkomen. De programma’s van Jong Ondernemen hebben een positief effect op de kansen van jongeren, zo is aangetoond.”

“Alle programma’s hebben heel veel digitale aspecten en learnings. We leren omgaan met een grote verscheidenheid aan platforms en tooling. Denk aan: online bankieren (bunq), crowdfunding (Goodup), betalingen (Mollie), e-commerce (Shopify), online marketing, enzovoort.”

“Onze ambitie is om dit in 2025 voor minimaal 300.000 scholieren en studenten te doen, elk jaar weer. Op die manier zou iedere jongere minimaal één keer in zijn schoolcarrière met ondernemerschap kunnen kennismaken. Ook willen we dat ondernemerschapsonderwijs vast in het curriculum komt van het primair onderwijs tot hoger onderwijs. De economie vraagt immers om ondernemende werknemers en baanbrekende ondernemers.”

De Groot volg Mariolein van der Plas op, die sinds januari 2019 deze functie vervulde.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond