Deel dit artikel
-

Jumbo verdubbelt aantal thuisbezorglocaties in 2017

Jumbo Supermarkten wil komend jaar het aantal thuisbezorglocaties verdubbelen tot 200. Dit is onderdeel van zijn ambitie om marktleider te worden met de online bestelservice.

Vanochtend maakte de supermarktketen zijn financiële resultaten over 2016 bekend. Daarbij maakte het ook zijn omnichannelplannen voor komend jaar bekend in grote lijnen bekend.

Het thuisbezorgen van boodschappen bij consumenten en bedrijven nam afgelopen jaar een grote vlucht, aldus Jumbo. Maar daar hangt directeur Frits van Eerd geen cijfers cijfers aan.

Jumbo bezorgt de internetboodschappen vanuit decentrale locaties. Nu 100, volgend jaar 200. Dit is een aanvulling op de nu 300 afhaalpunten.

“De capaciteit van Jumbo’s e-fulfilmentcentrum voor online bestellingen is gegroeid van 20.000 naar 50.000 orders per week.“

Om het online winkelen te kunnen blijven faciliteren moet Jumbo een nieuwe distributiecentrum openen. Eind 2017 wordt daarom met de bouw begonnen van een geautomatiseerd landelijk distributiecentrum voor medium- en slowmove artikelen. Die locatie zal een oppervlakte van 43.000 m2 bestrijken. In Nieuwegein, op industrieterrein De Liesbosch. De automatisering wordt verzorgd door de Duitse firma Witron.

Jumbo: “Als gevolg hiervan zullen de logistieke activiteiten van het landelijke distributiecentrum in Elst bij oplevering (begin 2020) overgaan naar Nieuwegein. In het najaar van 2018 zijn naar verwachting de personele consequenties van deze ontwikkeling bekend.”

De consumentenomzet van Jumbo steeg in 2016 met 428 miljoen euro, of: zeven procent, tot 6,7 miljard euro. Welk deel daarvan aan internetpubliek kan worden toegewezen, wordt niet bekendgemaakt.

Foto: FaceMePLS (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond