Deel dit artikel
-

Jumbo: vraag naar thuisbezorging groter dan capaciteit

Jumbo groeit online sneller dan verwacht. In verschillende gebieden is de vraag naar thuisbezorging inmiddels groter dan de beschikbare capaciteit.

Sinds eind 2018 pakt Jumbo dit aan door te bezorgen vanuit gecentraliseerde hubs. Deze zijn al operationeel in de regio’s Den Bosch, Amsterdam en Zeeland; later dit jaar komt daar de regio Utrecht bij. Het bezorgmodel is efficiënter en duurzamer dan thuisbezorging via de winkels. Bovendien biedt het betere mogelijkheden om waar nodig effectief op te schalen en klanten in dichtbevolkte stedelijke gebieden te bereiken.

Begin juli zijn over de verdere groei en ontwikkeling van e-commerce binnen het concern, evenals over de verantwoordelijkheidsverdeling tussen Jumbo en haar ondernemers, nieuwe samenwerkingsafspraken vastgelegd. Deze gelden vanaf medio 2019 voor een periode van drie jaar.  Cijfers over e-commerce zijn niet bekend gemaakt.

De supermarktketen maakte vanochtend zijn halfjaarcijfers bekend. In de periode werd 4,63 miljard euro omzet gedraaid, 16,5 procent meer dan een jaar geleden. Om de focus op foodbeleving beter tot zijn recht te laten komen, blijft Jumbo naar eigen zeggen onverminderd investeren in haar winkelbestand. Het aantal winkels steeg met 44 naar 662 vestigingen. Dit najaar opent Jumbo zijn eerste drie Jumbo winkels in België, tevens is er een nieuw kantoor in Brasschaat gekomen.

Om de aanhoudende groei ook in logistieke zin het hoofd te bieden, is ingezet op de komst van een nieuw, volledig gemechaniseerd landelijk distributiecentrum in Nieuwegein. De geplande oplevering is in het tweede kwartaal van 2020.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond