Deel dit artikel
-

Kelloggs opent winkel, betalen met een tweet

Kelloggs brengt een nieuw product op de markt. Klanten kunnen de Cracker Crisps in een pop-up store afhalen en betalen enkel met een tweet.

Je zou het een Twitterwinkel kunnen noemen, de tijdelijke zaak die het voedingsmerk in de Londense buurt SoHo opende. Voor de lancering van de nieuwe Special K Cracker Crisps houdt een ludieke actie in Meard Street in de Engelse hoofdstad.

Een pop-up store op zich is niet nieuw, maar de wijze waarop de klanten moeten betalen wel. Ze krijgen hun zakje ‘gezonde chips’ door hun persoonlijke sociale netwerk in te zetten.

Eén zakje chips kost één tweet. Kelloggs ‘koopt’ hiermee bereik en invloed door het hele land heen. Het bereik van Twitter is immers aanzienlijk groter dan dat van een team dat snoepzakjes op straat uitdeelt.

Deel dit bericht

1 Reactie

Ronald Hendriks

Wat een goed initiatief! Met deze goede reclame behalen ze meer winst dan verlies op de gratis producten

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond