Deel dit artikel
-

Kieskeurig.nl komt met papieren magazine

Ilse Media-dochter Kieskeurig.nl brengt 900.000 exemplaren van Kieskeurig Magazine uit. Het blad richt zich voornamelijk op vrouwen en wordt met bladen van Sanoma meegestuurd.

De papieren uitvoering van de product- en prijsvergelijker Kieskeurig moet consumenten 'inspireren' tot online aankopen. Het blad bevat behalve beknopte productbesprekingen, speciale katernen voor mannen en vrouwen ook langere verhalen. Deze human interest-artikelen moeten het blad een persoonlijk gezicht geven.

Een trotse directeur Erwin van Meeteren toont schetsen Kieskeurig Magazine

"Het inspireren van consumenten is belangrijk voor ons. De missie van het bedrijf Kieskeurig is daar onlangs zelfs op aangepast", legt algemeen directeur Erwin van Meeteren uit in het nieuw betrokken hoofdkantoor in Culemborg. "Kiezen is leuk als je het weloverwogen doet."

Van Meeteren is sinds begin juli 2007 directeur van Nederlands grootste product- en prijsvergelijkingssite. Tot die tijd was hij op verscheidene functies bij Ilse Media actief als financieel toezichthouder en eindverantwoordelijke. In Culemborg bouwt het met een team van 35 man het merk dat Kieskeurig is geworden verder uit.

Kostendekkend begin

 

De lancering van een eigen tijdschrift, dat ongeveer 36 pagina's dik zal zijn, is een van de pogingen het merk uit te bouwen. "We hebben natuurlijk al een sterk merk, omdat vooral oudere mensen de naam Kieskeurig nog steeds associëren met het consumentenprogramma op Tros-telelevisie, jaren geleden."

In juli 2006 nam Ilse Media Kieskeurig.nl over van oprichters Janet Sellis en Henri Hoetink. Hoeveel Ilse voor de overname betaalde is nooit bekend gemaakt. Van Meeteren houdt het op 'een marktconform bedrag'.

Kieskeurig Magazine is vooralsnog een eenmalige uitgave. Volgens hoofd Marketing Minouk Fieggen zal na publicatie bekeken worden of en, zo ja, met welke frequentie er volgende nummers zullen verschijnen. Dát er meer nummers komen, lijkt de intentie. Vandaag worden de 'sales kits' verstuurd naar potentiële adverteerders. Het blad moet zichzelf vanaf het eerste nummer financieel kunnen bedruipen.

De Finse uitgever Sanoma, eigenaar van Ilse Media en in Nederland ook bekend als uitgever van Libelle, Margriet, Viva en Donald Duck, verzorgt het uitgeefproces.

Jaarlijks omzet verdubbelen

Binnenkort verschijnt er een versie van Kieskeurig.nl die speciaal voor mobiel internet is geschikt. Consumenten kunnen zich dan met de telefoon in de hand oriënteren op een aankoop in de winkel. Of Kieskeurig.nl ook ooit op digitale televisie zal verschijnen, houdt Van Meeteren in het ongewisse. "We willen in alle aspecten een multimediaal bedrijf zijn. Dus, wie weet?"

De vergelijkingssite verwerkt dagelijks 140.000 unieke bezoekers, die per persoon gemiddeld 13 pagina's bekijken. In 2005 boekte Kieskeurig.nl een omzet van 2,2 miljoen euro. Dat verdubbelde in 2006. Van Meeteren hoopt ook dit jaar weer op een verdubbeling, wat de jaaromzet in de buurt van de 10 miljoen euro zou brengen.

Binnenkort wordt het online assortiment uitgebreid met een rubriek Kleding. Kieskeurig is volgens Fieggen in gesprek met fabrikanten die reeds via hun eigen sites verkopen als Mexx, Tommy Hilfiger en Esprit.

Correctie 310807 09:58: anders dan eerder vermeld is Kieskeurig niet in gesprek met Wehkamp, Otto en Neckermann. 

Deel dit bericht

1 Reactie

monchen

is het mogelijk om op huisadres papieren editie te ontvangen?bij welke bladen wordt het magazine meegestuurd?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond