Deel dit artikel
-

‘Laat je klanten het werk doen met social crm’

Social crm omvat meer dan het monitoren wat klanten online te zeggen hebben. Het gaat niet enkel om korte termijn doelen, zoals het luisteren naar de klant, maar ook om het inzetten en mobiliseren van de klanten, zodat ze bijdragen aan het verspreiden van een positieve boodschap. (meer…)

Deel dit bericht

2 Reacties

Diederik Martens

Meer weten? Lees de whitepaper over Social CRM (from inside out to outside in thinking) van Capgemini op http://goo.gl/wVA1B

Kees Wolters

Interessant stuk. Lithium is inderdaad 1 van de grote spelers in de VS op dit gebied. Lithium heeft een mooie combinatie gebouwd om enerzijds een community om je merk/dienstverlening te bouwen, en anderzijds de discussie buiten de eigen kanalen op het sociale web te monitoren en naar je toe te trekken. De ‘game mechanics’ waar Fong (als oud-professioneel gamer) het over heeft zijn echter nog wat utopisch van aard, maar zeker een leuke ontwikkeling. Helaas nog een bridge too far voor de meeste Nederlandse organisaties, die vooralsnog de grootste moeite hebben om webcare van de grond te krijgen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond