Deel dit artikel
-

Klarna start met tv-reclame

Met het oog op de decembermaand houdt Klarna een tv-campagne om zijn betaaldienst onder de aandacht te brengen.

Twaalf miljoen mensen in Duitsland krijgen in de komende weken de tv-commercial van Klarna te zien. De reclame wordt naar schatting rond de zestig miljoen keer uitgezonden. Dat is niet enkel op televisie, maar ook op video- en vergelijkingssites.

De commercial wordt op de zenders Sat. 1, Kabel 1, RTL, Vox, n-tv, Tele 5, RTL 2 en N24 uitgezonden.

Met deze campagne probeert het Zweedse bedrijf zijn betaaldienst meer top of mind te maken bij de Duitse consument.

Klarna is een dienst waarbij de gebruiker zijn digitale aankopen eerst thuis krijgt geleverd en daarna pas hoeft te betalen. Het is zelfs mogelijk om de factuur van aankopen bij meerdere webwinkels te bundelen tot één document.

De feitelijke klant van Klarna is de webwinkel. Die betaalt het bedrijf om de consument achteraf te laten betalen zonder financieel risico te lopen. De Zweden nemen dat risico op zich.

Internationaal maken zo’n vijftienduizend webshops gebruik van deze betaaloptie.

Het Nederlandse filiaal is ongeveer een jaar operationeel. Er zijn hier nog geen plannen voor een tv-campagne.

Klarna trok in december 2011 groeikapitaal van 155 miljoen euro aan om zijn diensten uit te rollen over het Europese vasteland. Sequoia Capital, General Atlantic en DST participeerden in die ronde. In mei 2012 stapte Atomico in.

Deel dit bericht

1 Reacties

Wilma schreiber

Bont is voor dieren en aangezien u mensen bont laat dragen in een tv reclame ga ik hier nooit gebruik van maken en zal ik dit ook doorgeven ad bont voor dieren organisatie.
De bontindustrie maakt gebruik van wrede manieren om dieren te doden en ook het verblijf waarin ze leven is niet geschikt voor een dierwaardig leven.
Tegenwoordig hoeft men geen bont te dragen om gewaardeerd te worden.
Het staat zelfs dom.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond