Deel dit artikel
-

KPN: simultane reclame in apps en op televisie

Zelf noemen ze het een wereldprimeur. Zodra er op tv een commercial van KPN speelt, zorgen Mediasynched en the online company ervoor dat tegelijkertijd op mobieltjes zo veel mogelijk KPN-reclame is te zien.

De technologie van Mediasynched hoort iedere twee seconden wat er op tv is en welke commercials er spelen. In de afgelopen periode is zodoende synchroon op tv en mobiele reclame getoond voor KPN Compleet.

Mark van de Crommert: “Zodra we de commercial herkennen, wordt direct gedurende enkele minuten heel agressief op mobiel uitgeleverd. Overigens ook op gewone display, maar dat deden we al sinds medio 2012. In-app uitleveren op grote schaal is nu echt nieuw.” Dit komt voort uit een integratie met MobPro.

Op basis van eigen technologie luistert Mediasynched naar radio en televisie om met bijbehorende meta-informatie real time mediaruimte in te kopen op exchanges van onder meer Twitter en Facebook.

Erik de Jong, online mediamanager KPN, stelt: “Door de gefragmenteerde mediaconsumptie worden we uitgedaagd nog beter na te denken hoe we onze doelgroepen effectief kunnen bereiken, in de verschillende fase van hun behoeften. Het synchroniseren van de tv-campagne met tablet en mobile advertising zorgt dat we op alle devices aanwezig zijn om gerichte exposure te realiseren voor onze merkboodschap.”

Niels Rijerse, The online company: Het synchroniseren van de TV campagne ook naar mobiel zorgt ervoor dat we een sterke integratie van tv naar online realiseren over alle devices. Als onderdeel van de campagne zorgt dit voor versterking van de boodschap waarmee we de tv-campagne verlengen naar online, met daarbij de directe mogelijkheid tot interactie.

Foto: Tim G. Photography (cc)

Deel dit bericht

3 Reacties

Klaas

“Door de gefragmenteerde mediaconsumptie worden we uitgedaagd nog beter na te denken hoe we onze doelgroepen effectief kunnen bereiken, in de verschillende fase van hun behoeften.” En wat is dan de oplossing? Op de door KPN bepaalde tijden device onafhankelijke forced exposure? Kom op. Dat is niks anders dan je uitzendschema doorvertalen naar andere media kanalen (waarom dan ook geen digitale outdoor?). Denkt dhr De Jong & The Online Company nou werkelijk dat dit de oplossing is. Succes jongens.

Job

klopt, met de hoeveelheden reclame van KPN snap ik dat een technisch geavanceerdere oplossing ipv het inkloppen van uitzendschema praktisch is, maar het aanpassen van je online ads op je TV reclame is niet nieuw en wordt al veel toegepast

Marielle

Het meest effectief wordt KPN als zij (realtime) in kunnen spelen op de behoefte van de (potentiële)klant. Alleen relevante reclame wordt (ongeacht het kanaal) leidt tot conversie. En volgens mij is dat het uiteindelijke doel, toch?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond