Deel dit artikel
-

N=5 wordt reclamepartner KPN

KPN heeft N=5 als reclamebureau gecontracteerd om zijn nieuwe marketingkoers verder mee vorm te geven. Het bureau heeft een voorstel voor een merkconcept gepresenteerd dat volgens het telecombedrijf ‘de juiste dynamiek en inhoud heeft waar KPN als merk naar op zoek is’.

De pitch had eerder dit jaar nogal wat voeten in aarde. De toenmalige directeur Marketing Consumentenmarkt Eric-Jan Doorenbosch kreeg nogal wat kritiek te verduren bij de zoektocht naar een nieuwe reclamepartner. In september werd een nieuwe koers aangekondigd, met heldere doelstellingen, zoals KPN het formuleerde. Kandidaten moesten 250.000 tot 300.000 euro investeren in een pitch. Slechts bij winst konden deze kosten volledig worden terugverdiend. KPN behoort tot de grootste adverteerders van Nederland en werkte tot september met TBWA/Neboko.

Uiteindelijk zijn er drie bureaus overgebleven. N=5 kwam als beste uit de bus vanwege een ‘combinatie van strategische kracht, creatieve kwaliteit, chemie en positieve consumententests’.

Het Amsterdamse bedrijf sleepte in augustus ook een contract voor de NS binnen en werkte al eerder voor KPN-dochter Telfort.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond