KUBBIK-prijs voor CEO mediabedrijf Corelio

Luc Missorten, CEO van het Belgische mediabedrijf Corelio, heeft gisteren van de Universiteit Tilburg de KUBBIK-prijs 2012 uitgereikt gekregen voor zijn succesvolle bijdrage aan de digitale transformatie van de uitgeversbranche.
Corelio geeft De Standaard, Het Nieuwsblad/De Gentenaar en L’Avenir uit. Onder leiding van Luc Missorten speelde Corelio de afgelopen jaren een voortrekkersrol op het gebied van innovatie en digitale versnelling. Met krantensites als standaard.be, nieuwsblad.be, lavenir.net en jobat.be kon Corelio een nationale leiderspositie als digitale uitgever uitbouwen.
Deze ontwikkeling werd ondersteund door redactionele innovaties op mobiele dragers als tablets. Corelio kiest daarbij niet tussen de zogenaamde ‘bricks’ of ‘clicks’, maar mikt op een combinatie van ‘bricks and clicks’. Het mediabedrijf verkocht dagelijks gemiddeld 450.000 kranten en blijft daarbij met een groeiend marktaandeel van 33,6 procent de grootste krantenuitgever van het land.
Missorten begon zijn loopbaan bij advocatenkantoor Linklaters, en was financieel directeur voor brouwer InBev en farmagroep UCB.
In het verleden won onder meer Vincent Everts en toenmalig staatssecretaris Jan Kees de Jager deze prijs.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond