Derp

Lekkerland breed in narrowcasting via automaten

Horecaleverancier Lekkerland Vending Services gaat zijn snoep- en sigarettenautomaten voorzien van LCD-schermen als drager van bewegende beeldreclame, narrowcasting. Binnenkort beginnen de eerste proeven bij enkele tientallen horecabedrijven en zal tevens worden bekeken hoe daarbij met interactiviteit om wordt gegaan.

Veel wil algemeen directeur Ruben Halmans nog niet kwijt over de details van het narrowcastingnetwerk dat zijn bedrijf MediaVT aan het optuigen is voor het bedrijf dat voluit Lekkerland Vending Services heet. Lekkerland exploiteert in Nederland 9.000 verkoopautomaten met zaken als snoep, sigaretten en frisdrank. Halmans´ startup MediaVT.com is na ruim een jaar gezamenlijke voorbereiding begin dit jaar formeel gevraagd door Lekkerland om het netwerk van winkeltelevisieschermen te installeren. Eerder deze maand maakten de bedrijven de exclusieve samenwerking bekend.

"Het doel is 9.000 automaten te voorzien van LCD-schermen met een doorsnede van 32 inch", 80 centimeter. "We zijn nu met de voorbereidingen van een pilot op tientallen lokaties bezig. De eerste contracten zijn al getekend. Later dit jaar gaan we breed van start. Een bedrijf als Lekkerland beschikt over de capaciteit om snel van start te gaan. Zij doen ook de service en het onderhoud van de schermen. MediaVT zoekt de geschikte lokaties, werken samen met media-adviseurs in heel het land en doen de exploitatie van de schermen."

Veel horecaondernemers hebben in hun conferentieoorden, hotels, café´s of sportclub al verkoopautomaten. Op de schermen komen zowel commerciële beelden (reclame) als informatie en entertainment. Over de verhouding tussen die twee wil Halmans nog niets zeggen. "Maar de lokatie-eigenaar heeft 100 procent van de tijd een deel van het beeld tot zijn beschikking."

In eerste instantie zullen er Flash-animaties op de schermen te zien zijn. De uitbater krijgt een aantal standaard templates aangeleverd, waarmee MediaVT de drempel zo laag mogelijk wil houden. Halmans: "Daarop kan hij met tekst en foto´s informeren over activiteiten of bijvoorbeeld over openingstijden."

De informatie in de narrowcastingsystemen wordt bijgewerkt via UMTS, om het aanleggen van fysieke verbindingen te voorkomen. Halmans verwacht niet dat de beperkte capaciteit en dekking van UMTS een probleem zullen vormen. Hij houdt voor zich of MediaVT de mobiele diensten betrekt van KPN, T-Mobile of Vodafone.

MediaVT is een private onderneming. Lekkerland Vending Services heeft geen financiële belangen in het bedrijf uit het Noord-Brabantse Son.

2 Reacties

Dit is zeker een goede ontwikkeling en vorm van marketing!Eindelijk een nieuwe manier van je doelgroep bereiken. Meneer Halmans ga vooral zo door!!Succes ermee!

en dit is nog maar het begin!!!peer, alle succes gewenst met dit avontuur.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug