Deel dit artikel
-

Levi’s sluit online winkel

Spijkerbroekenfabrikant Levi's overweegt na de Kerstverkoop de online winkel te sluiten. De kosten zouden niet opwegen tegen de baten.

Tegen Internetnews.com zei een woordvoerder dat de traffic en de omzet op de site, die pas een jaar open is, tot tevredenheid stemmen. De kosten van een top e-commerce business kan Levi's zich volgens de zegsman op dit moment niet veroorloven.

Volgens Internetnews.com mochten retailers geen Levi's via hun online winkels verkopen.En dat zou kwaad bloed gezet hebben.

Na de Kerst zal de Levi's site klanten doorverwijzen naar de 'brick and mortar' winkels of de websites van de retailpartners J.C Penney en Macy's.

Volgens de Ecommerce Times heeft deze stap te maken met de resultaten van Levi's in het algemeen. De omzet daalt al drie jaar en dit jaar wordt er waarschijnlijk voor het eerst verlies gedraaid.

Deel dit bericht

2 Reacties

bernard houben

Dit is een goede illustratie van de sterk overdreven verwachtingen die men van e-commerce heeft. Waarom zou een e-commerce bedrijf immers meer klanten trekken dan een willekeurig postorderbedrijf ? Dingen die je koopt wil je immers eerst graag zien of passen. Bovendien zit bestellen op afstand vol onzekerheden en vervelende rompslomp (inpakken bij retourneren, thuis zijn bij bezorgen, etc).E-commerce is voor de Wehkampers en Neckermannen onder ons !

Eileen Blackmore

Op zich heb je gelijk Bernard, maarruh wel es opgevallen dat er sowieso minder spijkerbroeken worden verkocht. M.n jongeren (destijds de grootste afnemers) dragen nauwelijks meer spijkerbroeken. "Levis is uit"

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond