Deel dit artikel
-

Ligatus koopt bedrijf voor contentaanbevelingen

Reclametechnologiebedrijf Ligatus koopt Veeseo uit Duitsland. Aangesloten uitgevers moeten hierdoor het publiek langer op hun sites kunnen houden en daar meer geld aan verdienen.

Dat maakte het bedrijf, onderdeel van uitgever Gruner + Jahr, vanochtend bekend. Ligatus, gespecialiseerd in performance based advertising, en Veeseo werken onder meer in Nederland al samen en willen die propositie aan meer uitgevers aanbieden.

Veeseo exploiteert technologie die in staat is teksten en geluid uit video te herkennen. Op basis van die informatie krijgt een lezer of kijker inhoudelijk relevante tips voor andere producties op de site van een uitgever. Dit moet de tijd op de betreffende site vergroten en daarmee de kans dat iemand op een reclame-uiting klikt.

Naast die commerciële aspect wil Ligatus de in april verworven technologie ook inzetten om zijn eigen systeem te verbeteren. De reclametechnologie moet beter gaan begrijpen in welke context een uiting verschijnt om daar meer passende reclame bij te plaatsen.

Hoeveel Ligatus voor de overname heeft betaald, is niet bekendgemaakt. Het bedrijf exploiteert een netwerk van 750 sites in negen landen.

Foto: Keoni Cabral (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Bj - Privat

Dus jullie zijn de mensen die de oorzaak zijn van het feit dat ik en vele andeen worden lastiggevallen met nutteloze reclame.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond