Deel dit artikel
-

LinkedIn opent kantoor in Nederland

De zakelijke profielensite LinkedIn opent voor het einde van het jaar een kantoor in Nederland.

Marc Duijndam, die Google Benelux opzette en uitbouwde tot een bedrijf met honderden miljoenen euro’s omzet, is vanuit zijn Greenhouse Innovation aangetrokken om de lokale verkooporganisatie op te tuigen.

In een reactie aan Emerce zegt hij dat het een tijdelijk project is. “Het voelt weer als de begintijd bij Google”.

Details over de lancering van het lokale kantoor worden vandaag bekend. Vanochtend is Kevin Eyres, baas van LinkedIn in Europa, een van de hoofdsprekers tijdens Emerce’ jaarcongres eDay.

De profielensite heeft ruwweg 80 miljoen dollar in kas uit 5 financieringsronden. Het bedrijf is sinds 2006 winstgevend en heeft een geschatte jaaromzet van 100 miljoen dollar. Investeerders waarderen het bedrijf boven de 1 miljard dollar.

Geld wordt verdiend met onder meer de verkoop van reclameruimte, Pro-accounts en betaalde vacatureplaatsingen.

De grootste adverteerders in Nederland bevinden zich in de branches: 1) Recruitment, 2) Technologie en 3) Finance. Elders in Europa scoren ook Opleidingen, Telecom, Travel en Zakelijke Dienstverlening in het algemeen goed.

De site heeft in Nederland ruim 1,3 miljoen ingeschreven gebruikers. Nederland is wereldwijd het nummer twee-land van LinkedIn, na de VS. Wereldwijd is gemiddeld 3,4 procent van de hoger opgeleide beroepsbevolking lid van de netwerksite. In Nederland ligt dat op 38 procent, in de VS op 42 procent.

Het bedrijf streeft binnen 3 jaar naar 100 miljoen geregistreerde gebruikers, van wie de helft minstens één keer per maand inlogt. Dat betekent dat het Nederlandse klantenbestand nog van 1,3 miljoen naar 3,4 miljoen moet groeien. Dat is in beide gevallen bijna een verdrievoudiging.

Deel dit bericht

3 Reacties

Errol van Engelen

Vraag me af of de timing goed is. Als je kijkt naar de belangrijkste adverteerders dan gaat het om Recruitment, Technologie en Finance. Het lijkt dat deze segmenten juist nu nog in zwaar weer zitten, waardoor minder geld beschikbaar zal zijn voor advertenties.  Of zijn deze bedrijven zo slim om te denken dat het verhogen van de exposure in mindere tijden betekent dat ze beter uit de crisis zullen komen? In dat geval is de timing voor LinkedIn perfect. Vriendelijke groet, Errol van EngelenInterim BDM / Sales http://www.visualcv.com/interchange

Kees

Ik denk dat de timing goed is. Je ziet meer en meer een verschuiving naar online. Het rendement op sites als LinkedIn zorgt ervoor dat juist in tijden van kritisch kijken naar je budget meer organisaties van dit kanaal gebruik kunnen gaan maken. Local presence kan daar bij helpen.

danny van der cingel

goede beslissing van linked-in om zich te vestigen in ons land, ondanks goede of slechte timing, ook .nl netwerkt zich ''rambam'' tegenwoordig, goed voor de .nl online industry denk ik, mooie opdracht marc 🙂

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond