LinkedIn opent reclamenetwerk met AppNexus

LinkedIn opent een reclamenetwerk met technologiebedrijf AppNexus. Adverteerders kunnen specifieke B2B-campagnes gaan inrichten met generieke bezoekersinformatie van leden van de zakelijke profielensite.
Met deze nieuwe propositie boort het bedrijf een nieuw verdienmodel aan. Momenteel is het enkel mogelijk om gesponsorde berichten en tekst- en beeldreclame op LinkedIn zelf te plaatsen. Middels de constructie met AppNexus wordt het bereik vergroot naar duizenden sites buiten de profielensite.
Adverteerders kunnen via LinkedIn zakelijke reclamecampagnes gaan opzetten om eerdere bezoekers aan hun site terug te lokken. Met een tweede nieuw commercieel product, de Lead Accelerator, moet dat vergrote bereik worden geconverteerd naar kwalitatieve leads.
De B2B markt is aan verandering onderhevig. Volgens Forrester Research wordt een groot deel van de inkopen al volledig online afgehandeld, zonder dat er een verkoper (van vlees en bloed) bij aan te pas komt. 95 procent van de inkopers laten nooit een e-mail adres achter op een site, dus blijven er veel conversiekansen liggen.
De software leidt marketeers via LinkedIn naar bedrijven die aan hun criteria beantwoorden. LinkedIn heeft proefgedraaid met eCornell, Lenovo, Localytics, Salesforce, Samsung en VMware. Die kijken daar volgens LinkedIn zelf tevreden op terug. eCornell verdubbelde bijvoorbeeld de conversie op de landingspagina.
Business Insider beschrijft hoe LinkedIn deze reclamevormen kon introduceren door de overname en integratie van het bedrijf Bizo. Daardoor verbreedde het zijn bereik aan de bovenkant en onderkant van deze schematische weergave:
Inkomsten uit reclameactiviteiten waren in het vierde kwartaal van 2014 goed voor een kwart van de omzet. Met de nieuwe producten in dit segment en de hogere reclametarieven die doorgaans op de B2B-markt gelden, kan dat aandeel komende kwartalen oplopen.
Foto: Max Khokhlov (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond