Deel dit artikel
-

Liveshop uit faillissement

Het faillissement van de televisiezender annex website LiveShop uit Almere kan worden opgeheven. Dat heeft curator Meulenberg aan Omroep Flevoland verteld. De rechtbank neemt eind februari een beslissing hierover.

LiveShop raakte begin januari in de problemen door een conflict met home shopping kanaal Tell Sell, dat eveneens failliet ging, en inmiddels is doorgestart. Begin december liet het bedrijf, een joint venture van Chellomedia en Tell Sell, al weten dat analoge doorgifte te duur en ineffectief is. In de nieuwe plannen zal naast een eigen digitaal kanaal de website een meer prominente plek krijgen in de verkoopstrategie.

Het station zendt nog steeds uit en stapte woensdag naar de rechter in Leeuwarden om het faillissement ongedaan te maken. Volgens de curator is LiveShop uitstekend in staat haar schuldeisers te betalen.

Deel dit bericht

43 Reacties

Jozef

Maar ze halen die datum niet….ze verkopen alleen nog maar sieraden, want daar hebben ze geen opslagruimte vboor nodig. De hele toko is leeg….

koorn

Tel sell zou een doorstart maken. Wel mogelijkheid e-mail te sturen voor nog uit te leveren en betaald artikel, maar na bevestiging ontvangst hiervan, niets meer vernomen. Heeft doorstart inderdaad plaats gevonden? en worden betaalde en niet geleverde goederen alsnog uitgeleverd?

Adrie Liveshop

De hele TOKO is NIET leeg. Er staat voor 2 miljoen aan artikelen in het nieuwe magazijn en de eerste containers met nieuwe goederen zijn al gearriveerd. ALLES wordt uigeleverd, Liveshop is GEWOON in business. Deze week wordt het faillisement terug gedraaid. Een insider

Karin

@ Insider,Ik zit nog steeds te wachten op een bestelling van december. Op e-mails wordt niet gereageerd, telefonisch sta je oneindig in de wacht of je wordt doorgesluisd naar een bandje dat vol blijkt te zijn.En dan vertellen dat alles gewoon door gaat….

marc

Dit is insider IIKarin er wordt weer volop uitgeleverd en iedereen die heeft besteld krijgt wat hij of zij besteld heeft. Geef ze nog even de tijd, het komt goed.En alles gaat ook gewoon door. Maar tot de uitspraak gedaan is door het hoger beroep zit liveShop met handen en voeten gebonden. groet en hou vertrouwen in liveShop. De mensen op tv, de mensen in het magazijn enz kunnen er niets aandoen. Zij willen ook dat alles op rolletjes loopt. En dat gaat het ook weer doen, heel binnenkort. Geloof me, heb vertrouwen het komt goed en jou bestelling komt. En dat er niet gereageerd wordt op je telefoontjes…… je moest is weten welke rompslomp achter de schermen afspeelt, maar dat is allemaal in de oplossende fase. De 2e insider

Adri L

Ik denk dat Karin in de war is met Telsell: die nemen geen telefoontjes op, bestellingen worden niet geleverd, etc. Het is er een bende. Liveshop heeft NIETS met TELSELL te maken. Niet voor niets is Liveshop WEL op TV, en Telsell NIET!! Adri

irene

Dus zo te horen via de insiders wordt liveshop uit het faillesement gehaald? en wanneer is de uitspraak dan ? En wanneer weten jullie meer ? Want ik bestel bij jullie altijd leuke ringen.. Maar zit nu nog steeds 2 weken te wachten op de bestelling…

sonja suurhoff

meerdere besellingen op sierraden gedaan ging goed behalve dat ze allesbehoorlijk uit vegrooten of zo dicht bij filmen dat als je het thuis krijg het toch wat tegen valt,.tot ik een bestelling echt zo lelijk vond dat ik het tetour zond.ik heb nog steeds mijn geld niet terug na vele telefoontjes en een mail, elke dag op t.vmaar verder laten ze niets meer van zich weten.ik ben woedend en wil radar ,kassa of opgelicht hier van in kennis stellen

toos

ik heb een paar bestellingen bij liveshop gedaan eentje net toen ze failliet waren ik heb mijn horloge iets later ontvangen maar alles keurig en zeer goed verzorgt bedankt liveshopmedewerkers groetjes toos

insider

Sonja Suurhof, geloof me dit komt goed. Ik begrijp dat je boos bent. Please stuur een mailtje naar klantenservice@liveshop.nl en leg even je situatie uit. Ik weet uit betrouwbare bron: ze werken eraan.Irene, het is eraf kan ik je melden. Je ringen gaan komen, binnenkort een termijn kan ik, als vriend van de insider niet geven. Sorry.Maar heb vertrouwen. Achter liveshop staat een hele grote firma, die zich het niet kan veroorloven hun beloftes niet na te komen.

irene

Dus het faillissement is eraf? maar ik heb helemaal nog geen persbericht gelezen ergens… ik wacht rustig af op mijn ringen, zo te horen komt het dus wel goed, ik hoop het

Stef

Marc, Komt het wel weer goed??? Niet voor iedereen in iedergeval. Waarschijnlijk gaat het in een zeer afgeslankte versie verder en dan alleen met het hogere kader. Iedereen die daar onder valt….. kan zich melden bij het uwv. Echt een top organisatie!Op je bestelling kan je waarschijnlijk nog wel 1,5 week wachten, maar wordt wel uitgeleverd. Dat is inderdaad waar. Stef

Ad Insider

Vandaag in Leeuwarden door de rechter in hoger beroep uitgesproken: HET FAILLISSEMENT IS TERUGGEDRAAID, dus Liveshop is nooit failliet geweest. Bij deze. Volgende week de persberichten. Ad Insider

insider

Beste stef. kun je meer uitwijden over die afgeslankte vorm. En als je meer inside info weet laat deze maar is weten dan. En kun je dit onderbouwen. Ben zeer benieuwd wat je allemaal nog meer te melden hebt.groet van een insider die schijnbaar te veel buiten staat

toos gorter

ik ben blij dat ik ook een leuke reactie mag toe voegen aan dit gehele onzinnige verhaal. als mensen iets goed doen, vertel het verder. dat doe ik ook. mag een ieder gelukkig zijn met zo een leuke vrolijke programma als liveshop.

jolanda

Dus zo te lezen insider is het faillisement opgeheven? Goed nieuws!! 🙂 ik vind Liveshop echt een leuk en gezellig programma om naar te kijken goed gedaan !  mag je dit trouwens wel allemaal vertellen zonder dat er een persbericht is verzonden? krijg je dan geen problemen?

Outsider

@Ad Insider: Het is wel bijzonder dat als de rechtbank in Leeuwarden eind vorige week het faillisement heeft teruggedraaid (klinkt als "nietig verklaard"), dat de KvK nog steeds meldt dat Liveshop in faillisement is. Heb je een bron die we na kunnen lezen? Op rechtspraak.nl is de uitspraak namelijk ook niet terug te vinden.

Tonny

Ik had ook in december een bestelling geplaatst en daarna op nieuwjaarsdag en ook nog een op 6 januari. De betalingen zijn netjes van mijn rekening afgeschreven maar er werd niet geleverd. De betalingen van januari heb ik in februari door de bank laten storneren, duss had ik twee bestellingen niet meer betaald. Desondanks kreeg ik op 1 februari alle pakketjes thuisgestuurd met in elk pakket een kadootje. Vanzelfsprekend heb ik toen ik een brief kreeg met het verzoek om de betalingen via een overschrijving te doen, dit ook per omgaande gedaan. Wij vinden het namelijk onzin om te betalen als iets niet geleverd wordt, maar als ik dan alsnog de spullen krijg opgestuurd vinden wij het niet meer dan logisch om deze ook gelijk opnieuw te betalen. Het verzenden loopt echter nog niet vlekkeloos en duurt wat langer dan voor deze hele geschiedenis. Ik vertrouw er wel op dat dit binnenkort ook wel weer op rolletjes zal gaan lopen. Ik vind het alleen jammer dat er maar vier dagen live wordt uitgezonden en ook de dalende prijsveilingen mis ik wel. Mijn man en ik zijn echter nog steeds liveshop fans.

jos?

dank zij tonny ga ik het ook maar eens proberenhoop dat de spullen niet tegenvallen overigens heb ik wel eens betere websites gezien, vooral gebruiksvriendelijker. welke vier dagen zijn dan echt live, dat vind ik ook niet altijd even duidelik

Tonny

Vrijdag, zaterdag, zondag en maandag zijn tegenwoordig live. De dinsdag woensdag en donderdag zijn herhalingen. Voordat de ellende begon, dus tot en met 8 februari waren er elke dag live uitzendingen. Op de dagen dat ze live zijn kan je ook op de website meekijken wat er op dat moment wordt getoond. Dat is te zien in de benedenhoek rechtsonder. Ik hoop dat ik je weer wat wijzer heb gemaakt.

martien

ik heb in december onderdelen en een nieuwe pan besteld en tot op heden nog niets ontvangen en als ik bel word er steeds gezegt volgende week komt het maar ik denk dat het op een briefje staat en dat de volgede medewerker het dan ook maar opleest.

Outsider

Alle "insiders" zijn opeens verdacht stil. En wat las ik?  "Liveshop stopt toch"  http://www.nu.nl/news/1457604/37/Homeshoppingzender_stopt_er_toch_mee.html

Karin

Ik had het kunnen weten, zit nog steeds te wachten op de bestelling van december. Op e-mails en brieven wordt niet gereageerd. Telefonisch sta je oneindig in de wacht en als je al iemand te pakken krijgt wordt je aan het lijntje gehouden met vage beloften: telefoon, email alles schrijven ze op alleen daarna nog iets laten horen, ho maar. Goed dat die dievenbende uit de lucht is.

saura

nou nou, ik heb 23 januari een kodak camera besteld en 30 januari betaald en ik heb nog steeds niks ontvangen en maar zeggen we bellen u terug , nou niks hoor….en nu kom ik niet meer op de site dus toch failliet!! wat kan ik doen ? krijg ik mijn geld nog terug? ik denk dat ik naar de camera en mijn geld kan fluiten…. waardeloos gewoon…ik heb geen vette bankrekening…weg 100 euro!!

saura

insiders???

riet

jammer dat het zo gelopen is met liveshop.ik heb n.l. enige producten van elisbeth grant besteld(31jan.2008) betaald (een flinkbedrag) op 7febr. j.l nu is het 3 maart en ik heb nog steeds niets ontvangen maar ik reken erop dat liveshop zich aan hun beloftes houden,en alles gewoon uitleveren.na een maand wachten wil ik het nu toch wel deze week ontvangen.IK hoop dat jullie eennieuwe start maken,zodat ik de producten van elisabeth grant kan blijven bestellen,want waar moet ik ze anders vandaan halen.ik wens jullie heel veel succes toe.

ex insider

Tja een stille (ex) insider. Het is inderdaad over en uit. niet failiet maar opgeheven. Dat betekent dat ALLES netjes wordt afgehandeld. Ieder die wat heeft besteld gaat dit ook krijgen. Het gaat allemaal wel eventjes duren. De zaken worden door de direktie van LS en Chello Media netjes afgehandeld. Dus geen geld weg en geen dievengilde… Het personeel heeft er hard genoeg voor gevochten (althans de meesten) maar in Engeland en LGI uit america dachten er anders over. Het had niet zo hoeven zijn maar een paar nono's met een vet salaris wisten het weer beter.

nina

was wel te verwachten 🙂 maar ze zullen vast wel weer een doorstart maken meestal met dat soort bedrijven

ex insider

daar wordt hard aangewerkt. Deze week meer…..

gedupeerde

Nadat ik na tientallen e-mails over hoe het nu verder afloopt met mijn bestelling, heb ik vandaag mijn bank opdracht gegeven de eenmalige machtiging van liveshop te storneren. Dat kan binnen 30 dagen, morgen staat het bedrag van 126,95 euro weer op mijn rekening. Ik had liever het bestelde horloge gehad, maar dat wordt toch nooit meer bezorgd. Morgen maar effe naar de kijkshop om een leuk horloge uit te zoeken!

ruud

ik heb iets wat terug moet zit 25 jaar garantie op maar kan het nergens heen sturen zo,n mooi pannen zet met thermostaat knoppen alles breekt af en stink

Lisa

Ik heb in december een ring besteld van 159 euro. In februari ontving ik eindelijk mijn pakketje: helaas, deze bleek een geheel andere ring van hooguit 15 euro te bevatten. Ik heb deze direct teruggestuurd met het verzoek mijn geld terug te storten. Het bedrag heb ik dus nog steeds niet terug ontvangen!!!Heeft iemand enig idee waar je een klacht in kunt dienen???

Heleen

Heb in september 2007 voor het eerst iets besteld. De witgouden ring met groene amethist en 20 diamantjes. Binnen 4 dagen in huis. Twee weken later de bijpassende oorbellen. Ook weer binnen 4 dagen in huis. In november de luxe box met Elizabeth Grant spullen. Op 23 en 26 december weer iets besteld, 4 januari binnen (en dat met de feestdagen ertussen door) Mijn laatste bestelling was 18 februari en deze heb ik afgelopen vrijdag 22-03 keurig ontvangen. Dus ik ben een zeer tevreden klant van LIVE-SHOP. Ik hoop dan ook echt dat er een soort van doorstart gemaakt kan en mag worden. Want ik ben verslingerd geraakt aan de produkten van Elizabeth Grant, die nergens anders in Nederland te verkrijgen zijn. Ja, via internet vanuit Canada/Amerika, maar dat vind ik te duur

Priscilla

Ik heb begin februari mijn bestelling bij Liveshop geannuleerd, maar tot op heden heb ik mijn geld nog steeds (na ruim anderhalve maand!) niet retour ontvangen. Na veelvuldig bellen en mailtjes sturen gaven ze eerst 22 maart aan. Uiteraard heb ik geen geld gezien. Nu geven ze eindelijk(na wat vage emails )aan dat ik uiterlijk 31 maart (vandaag dus!) mijn geld weer op de rekening heb. Ik ben benieuwd, maar ik denk zelf dat ik naar mijn geld kan fluiten! Wat een fluttent is dat zeg! Heeft iemand enig idee welke stappen ik verder kan ondernemen?

ex insider

Alles wordt netjes afgehandeld. De ex financieel direkteur Fred Bloem is hiermee belast. Probeer zijn "oude" mail adres fbloem@liveshop.nl of anders proberen via Chello BeneluxBerghaus PlazaKon.Wilhelminaplein 2-41062 HK AmsterdamTel: +31 (0)20 7788 800 De direkteur daar is Jeroen Bergman.Succes.Ze willen echt alles netjes afronden. Geef ze de tijd en zorg dat ze van je "probleem" op de hoogte zijn.

Johannes

Beste anonieme ex-insider, vergeef me dat ik sceptisch ben . Oncontroleerbare beloftes uit de derde hand hebben geen enkele waarde en ik zou zelf dan ook niet afwachten maar actie ondernemen om z.s.m. mijn geld terug te krijgen.

ex insider

Beste Johannes, Waarom denkt u dat deze informatie gegeven wordt. Uiteraard actie ondernemen. Lees te veel dat mensen hun klacht/probleem niet kwijt kunnen, dus vandaar deze informatie. Overigens het adres en telefoonnummer van Chello had men zelf door even te googlen ook zelf kunnen vinden. De naam van de (ex) CFO van Liveshop is een "kadootje". Deze man moet in opdracht van Chello de afhandeling regelen. Dus bel, vraag naar deze man of mail hem en als het goed is wordt je probleem/klacht opgelost. Binnen welke termijn???Succes en het beste toegewenst

james biddlecombe

Ik wacht all bijna 2 maanden op mijn bestelling en heb nog steeds niks gehoord ik hoop dat ik alsnog mijn bestelling binnen krijg binnenkort dit doet niets goed aan jullie klant vriendelijkheid.

suus

dezelfde personen zijn nu Suus begonnen. Jouw winkel…. pfff met garantie zolang zolang die "zender" bestaat.

Karin

Op 11 maart een teken van leven: een brief dat ik mijn geld terug zou krijgen. Alleen het geld nog niet ontvangen en daarom deze week maar weer een mail gestuurd…. en per omgaande een reaktie van bovengenoemde Fred Bloem. Met excuses en of ik wat gegevens terug kon mailen omtrent mijn aankoop (historie even niet te vinden).

post

Ja alles zou volgens de website netjes afgehandeld worden.Bij mijn ouders werd nog even snel de betaling van het bestelde artikel van hun rekening afgeschreven.Tot dusver hebben ze nog steeds het bestelde produkt niet ontvangen… geen geld terug gehad en geen reakties gehad op hun brief. Dit riekt mijns inziens naar zwendel

fred bloem

Beste Post.in de reakties hierboven vindt je naam en telefoonnummer bij wie je je moet melden. Doe dat dan ook. En zit de boel niet onnodig op te fokken. Meldt je daar en Fred Bloem van Chello handelt het netjes af!!!!

Marco

Koop gewoon niets bij dit soort randdebielen. Zij leven aan de zelfkant van de maatschappij. Mensen die bij dit soort televisiegif iets kopen dienen ook opgelicht te worden, in de hoop dat het daardoor snel afgelopen is met dit soort humbug. Maar daar de meeste mensen vaak zo dom als stro zijn zal dit soort walgelijke programma's altijd weer als een soort virus de kop opsteken. Marco

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond