Deel dit artikel
-

Living Social verovert Nederland via mond-tot-mond-reclame

Living Social gaat komende week van start in Nederland met aanbiedingen voor Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Naast AdWords, wordt er vooral ingezet op mond-tot-mond-reclame, om een marktaandeel te veroveren tussen de vele soortgelijke sites die Nederland rijk is. (meer…)

Deel dit bericht

5 Reacties

Hans Schepers

Gezellig gesprek moet het geweest zijn 🙂

John Doe

Goh, als we het nou over een 2e internet bubble hebben, of ‘los zand’ en ‘internet cowboys’, dan is dit een goed voorbeeld. Niet echt scheutig met informatie in het artikel; geen business plan; maar wel met 400 miljoen dollar naar 12 landen… en dat terwijl er al zoveel concurrentie… ‘ Plop ‘ ?

Hans van Schip

Hij laat idd heel weinig los, maar dat is wellicht om het effect van een spectaculaire kick-off te waarborgen. Die kan dan de beoogde m-t-m-reclame realiseren.
Laten we dat hopen, want als de info op de site straks niet meer spectaculair is, zal er weinig of verkeerde m-t-m-reclame ontstaan.

Heb wel van collega’s in andere landen waar het al draait begrepen dat het wel anders en daardoor aanvullend is.
Afwachten dus maar.

Gr. Hans
http://www.online-marketing-alkmaar.nl
http://www.twitter.com/OMAlkmaar

Ardris Megelink

Ik heb al lang het gevoel dat we de verkeerde kant uitgaan. Ik kon bij de “geboorte” van Amazon heel erg warm worden van de manier waarop ze de klant bedienden. Ik heb destijds (ca. 10 jaar geleden!) een terechte vergelijking gelezen met iemand die al meer dan 15 jaar bij zijn boekhandel kwam en daar iedere week een boek kocht maar niemand sprak hem met zijn naam aan. Op Amazon had de man een beleving die hem het idee gaf dat hij er toe deed want bovenaan de site stond zijn naam immers.
Ik had echt de hoop dat we op het gebied van persoonlijke CRM een slag zouden maken door een digitale persoonlijke band met iemand op te bouwen. Maar het is niet zo gelopen.

Terug naar de kortingsite’s, het lijkt op onze ervaring op vakantie in Amerika. We hadden met de kinderen (die waren toen 14 jaar) ergens heerlijk gegeten en dat was ook omdat het meisje dat ons bediende het heel erg goed en leuk deed. Na afloop liepen we naar buiten en zagen haar daar ook lopen want haar dienst zat er op. Mijn kinderen holden naar haar toe, ook enthousiast geworden van haar “optreden” en toen kwam da ware aard naar boven. Ze wimpelde de kinderen af, deed de deur van de auto dicht en reed snel weg. De fooi was binnen zullen we maar zeggen. Kom je daar ooit weer?
Dat zelfde gevoel bekruipt me al heel lang op Internet met die kortingsite’s. Je kunt iets kopen voor een bepaalde prijs en voor de rest kun je opzouten.
De klant van nu is een ander dan die van vijf jaar geleden, of zelfs van een jaar geleden. Nog nooit is hij zo onvoorspelbaar geweest. Nog nooit had hij zo veel kanalen tot zijn beschikking om een aankoop te toen, om informatie te vergaren en te delen. Wordt het daarom geen tijd om hem weer te bedienen zoals het moet met aandacht en service!
Even een praktijk voorbeeld, ik heb een vriend en die heeft al 25 jaar diverde auto’s van een duur merk gekocht voor zichzelf en zijn vrouw. Hij is projectontwikkelaar en heeft ook in deze tijd nog geld genoeg. Deze 2 personen hebben sinds 2004 tot op de dag van vandaag nog nooit een telefoontje gehad om te vragen hoe het met ze gaat, hoe het met de auto is of ze aan vervanging toe zijn of gewoon om ze voor een kopje koffie uit te nodigen, sterker nog ze weten eigenlijk niet wie hun contactpersoon in de verkoopafdeling is.
En maar geld uitgeven om klanten aan te trekken terwijl ze op deze manier aan de achterkant weglopen.
Kortom, verwen je klanten met oprechte aandacht, enthousiasme en interesse en niet met kortingen!

Robbert

Misschien handig als ze hun marketing campagne ook pas starten tijdens/ na hun lancering in NL want ik heb nu al twee keer op een linkje van Living Social op Facebook geklikt over hun zogenaamde Bucket List (“wat je voor je dood gedaan moet hebben in Utrecht/ Amsterdam” etc) en dan krijg je aanbiedingen uit Adelaide en Sydney. Daar klik ik dus niet meer op!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond