L’Oreal ontketent stammenstrijd op Facebook
L’Oreal is met marketingbureau Campfire een opvallende (Amerikaanse) campagne gestart op Facebook, Pinterest en blogs gewijd aan schoonheidsproducten.
Om de nieuwe Healthy Look Creme Gloss te promoten vraagt L’oreal vrouwen zich aan te sluiten bij hun stam: een plek op Facebook of Pinterest waar vrouwen met dezelfde haarkleur zich verzamelen. Anders gezegd: de Hair Color Tribe.
Op Facebook en blogs is het de bedoeling dat vrouwen praten over wat ‘haaridentiteit’ voor hen betekent. Een Facebook-app moedigt volgers aan: ‘You wear your haircolor loud and proud, now show it off to all your friends. Turn it up with a custom Facebook coverphoto, poster or desktop wallpaper, using pictures of you and your friends.’
Bij Pinterest worden vrouwen aangemoedigd om hun eigen Turn It Up-prikborden te maken.
De campagne wordt ondersteund met video en foto’s van L’Oreal zelf. Samen met Campfire zal de campagne binnenkort worden geëvalueerd.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Lisa
Loreal is toch al failliet?