Deel dit artikel
-

Lycos dringt verlies terug met afname operationele kosten

Lycos Europe heeft in het eerste kwartaal het verlies weten terug te dringen. Dit lukte dankzij een groeiende omzet, maar ook door kostenbesparing op operationele kosten en een sterke afname van het reclamebudget. Bestedingen aan reclame liepen terug van 69,3 miljoen euro naar 30,7 miljoen euro.

Het Lycos-netwerk heeft 63 procent meer pageviews gekregen in de eerste drie maanden van dit jaar, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. In totaal behaalt het bedrijf nu 2,4 miljard pageviews per maand. Lycos zegt dat de portal wordt gebruikt door zestien miljoen mensen.

De omzet van Lycos Europe steeg tot een bedrag van 41,6 miljoen euro. In vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder is dat een stijging van 288 procent. Over de eerste negen maanden van het fiscale jaar 2001 is de omzet zelfs gestegen met 300 procent tot een bedrag van 98,7 miljoen euro.

Het verlies van Lycos – voor rente, belastingen en afschrijvingen – liep terug van 87,5 miljoen euro in het eerste kwartaal vorig jaar naar 45,4 miljoen euro in de eerste drie maanden van dit jaar.

De resultaten van Lycos Europe zijn met name beter uitgevallen door een bezuinigingsoperatie bij het bedrijf. Operationele kosten van Lycos zijn teruggebracht. Bestedingen aan marketing daalden van 69,3 miljoen euro in de laatste drie maanden van vorig jaar naar 30,7 miljoen euro in het eerste kwartaal dit jaar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond