Deel dit artikel
-

Lycos scoort hoog onder Europese internetters

Het Lycos Netwerk trekt in Europa de meeste bezoekers. In de maand mei haalde het bedrijf een bereik van 27.1 procent, en dat is iets meer dan de nummers twee en drie, MSN (21.9%) en Yahoo (21.2%). De cijfers zijn van de maand mei en komen van Nielsen Netratings. Lycos scoort in de afzonderlijke landen overigens nauwelijks nummer één-plaatsen.

In Nederland komt Lycos niet verder dan de vijfde plaats, met een bereik van 26,9 procent. Dat is dus onder het Europees gemiddelde. De sites van VNU, MSN, KPN en Microsoft gaan voor. Koploper VNU haalt een bereik van bijna zestig procent. Onder VNU vallen ondermeer de sites van Ilse en drukbezochte sites als VrouwOnline.

Nielsen zegt niks over het aantal pageviews, alleen het aantal unieke bezoekers worden in een overzicht geplaatst. Zo trekt VNU 2,66 miljoen unieke bezoekers in Nederland, nummer vijf Lycos heeft er 1,2 miljoen. Volgens eigen opgave heeft Lycos Europe 2,4 miljard pageviews per maand.

Over het algemeen scoren de internationale netwerken van Lycos, Yahoo en MSN goed, maar in bijna alle Europese landen worden ze voorgegaan door plaatselijke toppers. In Nederland is dat dus VNU, in Frankrijk staat Wanadoo bovenaan. T-Online is koploper in Duitsland.
Lycos toont zich voorlopig tevreden met het resultaat. "Het feit dat Lycos marktleider is in Europa voor wat betreft traffic en bereik, bevestigt dat we in de best mogelijke positie verkeren om als volgende stap winst te maken," zegt Christoph Mohn, CEO Lycos Europe.
De belangrijkste bronnen van traffic zijn de Lycos SMS-Service waarmee ongeveer 30 miljoen SMS-jes per maand worden verzonden per maand, de Tripod community met ongeveer 6.6 miljoen leden in Europa, MultiMania met bijna 900.000 leden en Caramail met 10 miljoen leden in Frankrijk.

Deel dit bericht

3 Reacties

X

Leuk een dergelijk artikel. Ik zie alleen de toegevoegde waarde hier niet van in. Dat Lycos zgn. het grootste europese netwerk, bereik ofzo heeft wil niets zeggen over hun omzetten cq winst. Daar komt bij dat Netratings niet echt een goed beeld geeft, getuige de Nederlandse Top10 adverteerders… Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat een stichting in de vorm van een goed-doel actie in deze top10 kan verschijnen??? Zet je ook aan het denken mbt de top10 sites …

Fred Brink

Het wordt maar weer eens vergeten, maar Nielsen/Netratings meet alleen het bereik onder de mensen thuis, niet de mensen op hun werk…. dit wat we nu dus allemaal zitten te lezen meten ze dus niet. En dit zijn nou juist de cijfers die de adverteerders graag zien, de ZAKELIJKE gebruikers. Vraag me af of iemand ooit eens met een goede tool komt die dat kan meten…. Fred, online 8 uur op de kosten van de baas, 2 uur uit zijn eigen zak.

Fred Brink

addendum:Lycos vergat bij hun press-release van gisteren te zeggen dat alle traffic naar de dotcoms (bijv. msn.com en yahoo.com) niet meegeteld werd aangezien dit onderzoek alleen werd uitgevoerd onder de desbetreffende landen. De top drie ziet er dus een stuk anders uit als je traffic naar .com ook meeneemt. –knip–This is the result of a specially commissioned study from Nielsen, for eachof the countries in which it operates, that excludes all European traffic to.com URL's (for example all traffic to hotmail.com in Europe would beexcluded from this ranking). They first started publishing the results ofthis bespoke study at the Q3 results in early May and it looks like theywill continue doing so. According to 'regular' Neilsen/NetRatings May figures- MSN 42%- YAHOO! 39%- LYCOS 35%–knip– Ach, zoals altijd is het maar hoe je het nieuws brengt en hoe iemand het nieuws leest… FB – even een broodje pakken en daarna even de nr.1 positie overnemen met http://www.thehun.com.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond