Deel dit artikel
-

Maaltijdbezorger Grubhub in de etalage

De Amerikaanse maaltijdbezorger Grubhub zou op zoek zijn naar een koper, weet The Wall Street Journal. Het bedrijf verloor 30 procent marktaandeel in november, en dat is al de helft van wat het twee jaar geleden was.

Grubhub verliest terrein aan nieuwkomers van DoorDash, dat nu al 37 procent van de Amerikaanse markt in handen heeft. In veel steden gaat het tussen Uber Eats, Postmates en kleinere partijen.

Maaltijdbezorging wordt gekenmerkt door zeer lage marges, zeker in een sterk concurrerende markt. Kortingen zijn geen garantie voor het aantrekken van trouwe klanten. Daarnaast kampen de bezorgers met hoge kosten, wat het moeilijk maakt om te groeien.

Uber Eats zou momenteel alleen maar verlies draaien, en dat geldt ook voor DoorDash, waarvan het verlies vorig jaar 450 miljoen dollar bedraagt.

The MotleyFool noemt drie bedrijven die Grubhub zouden kunnen overnemen: warenhuis Walmart, Amazon en Yum Brands (moederbedrijf van Taco Bell en KFC).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond