Deel dit artikel
-

Magazijn fulfilmentbedrijf Montapacking uitgebrand

Een van de tien magazijnen van fulfilmentbedrijf Montapacking, een grote speler op de e-commercemarkt, is vannacht grotendeels uitgebrand.

“Het hele magazijn moet als verloren worden beschouwd”, zegt directeur Edwin van der Ham van Montapacking in een persverklaring.

Het gaat om een brand in de vestiging Molenaarsgraaf, gelegen tussen Rotterdam en Gorinchem. Dat is negenduizend vierkante meter groot.

Van der Ham: “Op het moment van de brand was er gelukkig niemand aan het werk. De oorzaak is vooralsnog onbekend. We hebben al een ander pand, dat op dit moment wordt ingericht. Uiteraard gaan de werkzaamheden in onze andere negen vestigingen gewoon door. Zij nemen de bestellingen van Molenaarsgraaf vrijwel volledig over. Dat is de kracht van decentralisatie: wanneer er een vestiging wegvalt, blijven er in ons geval nog 9 over om de zaak over te nemen. Ook de IT vormt geen enkel probleem. Onze klanten hebben nu prioriteit.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Montapacking verzorgt de logistiek voor meer dan 475 webwinkels in Nederland, België en Duitsland.

Deel dit bericht

27 Reacties

Jan

Wel knap dat de bestellingen door de andere vestigingen vrijwel volledig worden overgenomen. Maar je vraagt je toch af hoe ze dat dan zo snel voor elkaar krijgen, of stond het vrijwel leeg? Hij doet er in ieder geval nogal makkelijk over.

Joy - Kennershops

Wij zijn hier een half jaar geleden geweest en dit magazijn stond zeker niet vrijwel leeg. Het stond zelfs behoorlijk vol. Ik vind de reactie ook wel heel laconiek, hij lijkt niet te beseffen wat voor ellende dit voor de webshopeigenaren veroorzaakt. Ze waren er heel duidelijk over, je voorraad ligt op 1 locatie opgeslagen dus de webshops met voorraad daar zijn gewoon alles kwijt.
Voordat de verzekering (als de webshops dat al geregeld hadden) de voorraad hebben vergoed ben je wel een tijd verder en dat met de feestdagen voor de boeg heb je gewoon een gigantisch probleem als webshopeigenaar.
Dit filiaal zat bij ons bij de laatste 2 kanshebbers, godzijdank hebben wij voor de andere partij gekozen.

Joep

Als klant van Montapacking krijgen wij geen enkele informatie. Via interviews moeten we lezen wat er gebeurt. Eigenaar van der Ham heeft het erover dat hopelijk iedereen verzekerd is. Verzekerd? Onze voorraad ligt bij Montapacking, hoe kan ik dit verzekeren? Dat is hun taak. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen maar ik vrees het ergste, het bedrijf maakt duikende bewegingen.

Richard Ducoffre - Montapacking Fulfilment

Beste Joep,

Jouw reactie doet mij zeer veel pijn en kan ik geen respect voor opbrengen!!

Ik heb hoogstpersoonlijk alle klanten van onze vestiging in Molenaarsgraaf voor 07:30 uur gebeld. Ik ken de naam Joep niet en er staat geen bedrijfsnaam bij, dus kan niet opmaken of je wel of geen klant bent van ons.

Alle klanten hebben meerdere keren vandaag een update ontvangen. Gedeeltelijk verdeeld over onze andere dc’s. In Meerkerk is binnen een paar uur een tijdelijk dc ingericht en hier kunnen vanaf morgen de eerste orders de deur uit voor de klanten die snel voorraad aan kunnen leveren via leveranciers.

Nogmaals betreur ik jouw reactie en zou het wel zo fijn vinden als je mij belt i.p.v. dergelijke reacties online te plaatsen.

Je kan mij bereiken via 06-28247360 en richard@montapacking.nl

Met vriendelijke groeten,

Richard Ducoffre
Commercieel directeur
Montapacking Fulfilment

Mooren

Dag Richard,

Of dit een onzin reactie is van Joep weet ik niet. Maar ik ben ook klant (diabetesmagazijn.nl) en ik heb jou niet gesproken. Jammer, want we hebben veel vragen.

De hamvraag: wordt schade vergoed? Of wijzen jullie naar de eigen verzekering? Want ook jij weet dat de helft van jullie klanten niet verzekerd is. Ook ik ben er geen seconde vanuit gegaan onze voorraad te verzekeren. Het leek (en lijkt) me jullie verantwoordelijkheid. Ik heb immers geen invloed op wat er bij jullie gebeurd.

Gedupeerde

Beste Richard,

Het betreurt mij om jullie reactie te lezen, ik moet hier dan ook op reageren. Ik ken Joep niet maar ook wij zijn klant van Molenaarsgraaf.

Ik kan bevestigen dat ook wij niets hebben vernomen de gehele dag. Alles hebben we moeten lezen via het internet en moeten we met leden ogen aankijken dat de heer van der Ham aangeeft dat alles wordt geregeld, dat de eerste ordersalweer worden verzonden en dat dat de kracht van Montapacking is. Ik kan u zeggen; er is nog helemaal niets voor ons gedaan, en blijkbaar zijn wij niet de enige.

In uw reactie moet ik helaas ook meerdere onjuistheden vinden; na 08:00 uur is er een eerste poging gedaan om ons te bereiken, we hebben geen enkele update meer gekregen en ons is niet geïnformeerd over een nieuw DC en de volgende stappen. We worden aan ons lot overgelaten.

Ik verzoek Montapacking dan ook met het stoppen van de publiciteit opzoeken en zichzelf de hemel in te prijzen, want dit verdiend alles behalve de schoonheidsprijs. Stop eerst de energie in het helpen van je klanten, verzekeringen inschakelen en kijken of gevolgschade vergoed kan worden.

Bovendien is in dit soort uitzonderlijke gevallen het allerbelangrijkste om te blijven communiceren met jullie klanten, jullie bron van inkomsten. Ondanks dat alle berichten in de media onze ervaringen tegenspreken hebben wij dit helaas toch moeten ervaren.

Hopelijk komt Joep er bovenop en is er alsnog iets te regelen met een verzekering. Uiteraard hoop ik ook dat alle andere klanten er bovenop komen.

Annemieke

Beste mensen, natuurlijk is het voor de eigenaren van webshop super erg. Maar ik vind dat Montapacking onwijs hun best doen om iedereen weer te hulp te zijn. Negatief doen heeft helemaal geen zin. Het getuigt juist van heel veel veerkracht dat het bedrijf nu al weer orders kan verwerken!

Maurice Rustwat - Phonejuice & Dekbed Discounter

Beste Joep en Gedupeerde,

Ik vindt het erg jammer dat jullie dit soort reacties plaatsen onder een nieuwsbericht zonder een echte naam of bedrijfsnaam te vermelden. Het doet bij mij vermoeden dat deze reacties nep zijn en enkel geplaatst om stennis te schoppen.
Ook wij zijn klant bij Monta Packing en ook onze voorraad van PhoneJuice is helaas verloren gegaan. De voorraad van Dekbed Discounter hebben wij op een andere locatie van Monta staan.
Wij zijn netjes op de hoogte gebracht om 07:00 vanmorgen.
En ik kan niet anders zeggen dan dat wij door de dag heen goed op de hoogte zijn gehouden. Sterker nog om 08:00 zijn wij op de hoogte gebracht dat wij nieuwe voorraad op een nood locatie kunnen laten leveren. Wat er is gebeurd is verschrikkelijk voor zowel Monta Packing als de gedupeerde bedrijven. Wat betreft de verzekering is Monta hier in onze ervaring altijd uiterst duidelijk over geweest.
Ik hoop dat jullie volgende reacties met volledige namen en bedrijfsnaam zullen plaatsen.

Gedupeerde

Beste Annemieke en Maurice,

Ik kies er bewust voor mijn naam niet te gebruiken, niet omdat ik lieg of iets te verbergen heb maar simpelweg omdat het voor nu geen enkele zin heeft.

Als ik even snel kijk is Annemieke vermoedelijk de mede-eigenaar van VIP-KIDS, dat samen is opgericht met de heer van der Ham. Ik begrijp dan ook wel dat u positief over ze bent.

Dekbed Discounter is tevens de grootste klant van Montapacking en die zal dan ook als eerste geïnformeerd zijn, en dat begrijp ik ook. Hoe laat er werd gebeld maakt nog weinig uit, wat wel schandalig is dat wij niets maar dan ook niets hebben vernomen verder in de dag. Geen mail, geen belletje, niets.

Nogmaals, het is een uitzonderlijke situatie voor ons allemaal, maar wij als klant moeten zonder informatie toekijken hoe onze voorraad in as is opgegaan en weten nu niet hoe we verder moeten. Wij hebben de volledige verantwoordelijkheid van onze voorraad en logistieke proces bij Montapacking neergelegd en verwachten dan ook dat ze deze verantwoordelijkheid voor elke klant op zich nemen, en niet voor een paar klanten.

Richard Ducoffre - Montapacking Fulfilment

Beste mensen, je kunt niet genoeg communiceren!

Zo’n brand is overmacht! Ondanks alle voorzorgsmaatregelen kan het je overkomen. Ook bij Montapacking.

Vandaag is door iedereen binnen Montapacking keihard gewerkt aan een oplossing. Maar door de brand is er ook een hoop verloren gegaan. Daar kunnen we niets aan doen.

Waar we wel wat aan kunnen doen is zo snel mogelijk weer operationeel zijn.

Ook morgen nemen we graag contact op met onze relaties om oplossingen te verzinnen, op elk gebied.

Voor vragen kun je te allen tijde contact met mij opnemen!

Met vriendelijke groeten,

Richard Ducoffre

Commercieel directeur
Montapacking Fulfilment

Tim - Dartshopper.nl

Ik kan natuurlijk alleen uit eigen ervaring spreken, maar wij kunnen alleen maar respect opbrengen voor de manier waarop Montapacking heeft gehandeld in deze crisissituatie. Ook zij zijn namelijk hard getroffen.

Wij lagen met enkele webshops in Molenaarsgraaf en ook onze volledige voorraad is in vlammen opgegaan, maar we zijn wel keurig op de hoogte gehouden over de ontwikkelingen en vervolgstappen. Inmiddels heeft Montapacking een nieuwe locatie waar wij terecht kunnen en we zijn blij met deze snelle oplossing.

Ik denk dat deze situatie enkel verliezers met zich meebrengt, maar naar ons idee valt hier Montapacking niets in te verwijten.

Jelle Sijtsma - Scooter Centrum

Donderdag 27-09-2018 om 07:39 had ik een gemiste oproep van Montapacking, echter was ik te laat om te beantwoorden. Om 07:43 ging mijn telefoon voor de 2e keer. Ons contactpersoon (Richard Ducoffre) bracht mij op de hoogte dat Montapacking in de brand stond en onze voorraad niet meer te redden was.

Besproken was om later op de dag contact te hebben aangezien er al gekeken werd naar het inrichten van een andere vestiging. Om 16:09 kregen wij direct een nieuwe locatie toegewezen. Vrijdag ochtend 28-09 om 12:10 hebben wij een deel van onze nieuwe voorraad gelost. Om 12:21 is het binnenboeken gestart en zojuist om 14:04 zijn de eerste orders klaargezet voor transport! Kortom complimenten voor de organisatie.

Wij wensen mede ondernemers en Montapacking heel veel sterkte!

Yoeri Meurs

Iedereen die zo positief is, fijn om te horen. Uit interesse: hoe doen jullie dit met de verloren voorraad?
Waren jullie verzekerd?

Het valt op dat de focus ligt op een nieuw magazijn. Maar dit lijkt mij ondergeschikt aan de verloren voorraad. Er is immers niets meer te verzenden.

De Montapacking PR machine draait op volle toeren. Terecht, hun voortbestaan staat op het spel. Maar moet er niet naar een oplossing voor die verloren voorraad worden gewerkt? Wat als een klant niet verzekerd is, wat doet Montapacking voor die groep?

Bollenstreker

Na het lezen van het verschrikkelijke nieuws van gister, werd ik eveneens pro actief geïnformeerd door Montapacking.

Er werd gekeken naar oplossingen, zodat de “business” kan blijven doordraaien. Uiteraard blijven er nog vragen over, maar je moet ook reëel zijn dat je niet al deze vragen binnen 24h kan beantwoorden.

Persoonlijk ben ik erg blij met de handelswijze van Montapacking en vooral in zo’n crisissituatie en blijft denken in mogelijkheden.

Lianne

Wij hebben onze voorraad bij een andere vestiging van Montapacking.
Wat een drama voor dit prachtige bedrijf.
Wel jammer dat er zulke negatieve reacties komen terwijl er zo snel geschakeld wordt en er zo goed mogelijk voor alle klanten wordt gezorgd.
Als het gaat over de verzekering van de goederen. Als ondernemer lees je toch je papieren door en daar staat dat je zelf verantwoordelijk bent. Wij hebben dit ook zelf verzekerd.
Wij wensen MontaPaking en alle medewerkers heel veel succes. en laat je niet gek maken door negatieve mensen die hun zaakjes niet goed op orde hebben.

Joep

Het is gênant dat Montapacking een batterij mensen optrommelt om iets positiefs te zeggen. “Onze voorraad is weg maar we zijn heel blij met een nieuw distributiecentrum”. Heel geloofwaardig… Wat ga je in godsnaam verzenden wanneer je geen voorraad meer hebt?

En natuurlijk ben je als ondernemer niet verantwoordelijk voor de voorraad als jij een ander betaalt voor het beheer ervan. Juridisch compleet onhoudbaar.

Bollenstreker

Na het horen van dit verschrikkelijke nieuws werden wij op dezefde dag op de hoogte gebracht van het verlies van deze locatie.

Ondanks de situatie werd er direct gekeken naar oplossingen, alles in overleg.
Uiteraard kunnen niet alle vragen beantwoord worden, maar ben van mening dat je dat ook niet kan verwachten binnen 24h na een grote brand.

Persoonlijk vind ik dat er goed gehandeld is in zo’n crisis situatie.

Elske - Skinessence webshop

Wij zijn erg blij dat wij Montapacking als partner hebben gekozen. De manier waarop zij deze situatie hebben aangepakt toont ons, onze klanten en onze leveranciers een hoge mate aan professionaliteit. Deze gebeurtenis is verschrikkelijk en onvoorspelbaar. Door het snelle handelen van Montapacking zijn wij als shop operationeel gebleven en dankzij onze verzekering is alles binnen een week afgehandeld en kunnen wij zonder problemen door. Wij wensen Montapacking en alle andere gedupeerd heel veel sterkte en een snelle, positieve afronding.

Shannon - Alzheimer SOCKS

Afgelopen donderdagochtend werd ik rond de klok van 8 gebeld door Montapacking met het vreselijke nieuws over de brand. Contactpersoon heeft aangegeven dat wij datzelfde nummer mochten gebruiken als wij later nog met vragen zaten. Donderdagmiddag ben ik nogmaals gebeld door een IT-medewerker van Montpacking om gezamenlijk een beslissing te maken over technische zaken. Tevens is de mogelijkheid om vanuit een ander distributiepunt de fulfilment her in te richten met ons besproken.

Wij zijn jullie dankbaar voor de snelle en transparante communicatie!

Namens het Alzheimer SOCKS team wens ik de medewerkers van Montapacking en alle andere ondernemers veel sterkte aankomende tijd.

Team Bullstore - Rhines International

Geschokt en verslagen. Wat een drama voor Montapacking en haar klanten.
Als trouwe klant van Montapacking, onze waardering voor dit bedrijf met haar medewerkers.
Altijd staan zij voor ons klaar, altijd in beweging, altijd in ontwikkeling, geen vraag is teveel.
Negatieve reacties, zijn hier absoluut niet op de plaats.Zelden een bedrijf gezien met zo een goede arbeidsethos.

Wij steunen Montapacking en haar medewerkers met deze zware tegenslag, en hebben er alle vertrouwen in dat zij deze klap ook weer zullen overwinnen en hier nog sterker uit zullen komen.

Danny

@Yoeri Meurs:
Als webwinkel ben je continue je voorraad op peil aan het houden.
Als ik hier kijk duurt het leveren van de nieuwe voorraad vanaf 1 werkdag tot 2 maanden. Eigenlijk komen er hier iedere dag goederen binnen, waarvan sommige dezelfde dag nog de deur uit gaan zelfs.

Reactie

Ik moet tegen even kwijt hoe bizar ik het blijf vinden hoeveel klanten positief blijven reageren. Het lijkt wel of Montapacking een blik aan mensen heeft opengetrokken die de opdracht krijgen positief te reageren, althans zo komt het in ieder geval over.

De een heeft een webshop met de eigenaar, de andere is z’n grootste klant, Bullstore is in eigendom van een vestigingsmanager van Montapacking. Prima als er positieve ervaringen zijn maar het is toch te gek voor woorden dat er klanten zijn die niet op de hoogte zijn gehouden op de dag van de brand en met de handen in het haar zaten.

Montapacking kan beter de energie steken in het helpen van klanten dan interviews geven in de media en de naam hoog houden.

RJ - Alveru

Beste..,

Ik ben zeer positief betreffende de snelheid van handelen momenteel. Ik snap dat veel voorraden door de brand verloren zijn gegaan. Voor de meeste bedrijven waarvan de voorraad in rook is opgegaan, is het nu eerst zaak om een nieuwe voorraad op te bouwen.

Ipv alleen kritische noten zou ik eerder probleem oplossend denken, wat wij ook samen met onze klanten en Montapacking hebben gedaan om zsm weer de draad op te pakken. Als een goede groep ondernemers elkaar steunt en probleemoplossend meedenkt, dan is geen één probleem niet op te lossen.

anoniem

Ik vind het vreemd om te lezen dat iemands verzekering al heeft uitgekeerd, terwijl de oorzaak van de brand nog niet duidelijk is…. Welke verzekeringsmaatschappij is dat? Die wil ik ook wel!

Idd beetje vreemd om zulke positieve geluiden te horen.

Het is voor alle betrokkenen zeer zuur. Maar er staan hier inderdaad hele vreemde nogal positieve reacties.

Anoniem

Weet iemand waarom Montapacking opeens zijn voorwaarden heeft gewijzigd? Er staan algemene voorwaarden op hun site. Die hebben er nooit gestaan…

Wat kan hier het idee achter zijn?

anoniem - vuurwerkwinkel.nl

Wij denken dat wij wel weten waardoor de brand ontstaan is.

Helaas, helaas.

Voor mensen die meteen denken, ja Vuurwerkwinkel.nl, dat zal de oorzaak wel zijn. Het lag niet aan ons, SOWIESO niet!

Pedroshop.nl

Oei, het is inmiddels al een jaar geleden dat zo een tragische brand tot stand kwam.. hopelijk hebben ze de meeste problemen al kunnen oplossen. Hoop dat het ook goed is gegaan met de nieuwe magazijninrichting.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond