Deel dit artikel
-

Marathon via internet en mobiel slechts ‘goede start’

Dat de Fortis Rotterdam Marathon van afgelopen zondag live te volgen was via radio, televisie, internet én mobiel tegelijkertijd, is volgens Kevin Roberts, ceo van reclamebureau Saatchi & Saatchi wereldwijd, niet meer dan “een goede start.”

Rondom het parcours en bij de eindstreep van de marathon stonden verschillende camera's en verslaggevers opgesteld. Een camera op een motor volgde de deelnemers in actie en boven Rotterdam cirkelde een helikopter. Het was volgens KPN de eerste keer dat in Nederland een grootschalig evenement live in beeld werd gebracht via televisie, internet en telefoon tegelijk. "Dit is een tipje van de sluier van wat Triple Play straks wordt", vertelde woordvoerder Steve Hufton van KPN aan Emerce.

Saatchi & Saatchi-topman Roberts was in Nederland voor een lezing over zijn laatste boek: Sisomo; the furure on screen. Schermen gaan volgens Roberts een primaire rol spelen in communicatie van merken met consumenten. De combinatie van Sight, Sound en Motion (lees: sisomo), die op schermen mogelijk is, is volgens de reclamegoeroe dé manier om consumenten te binden.

Maar de inzet van veel schermen alleen, zoals afgelopen zondag bij de marathon, is niet voldoende. Tegen Emerce zei hij: "Het is een hele goede start, maar nog steeds monolistisch, omdat ze me nog steeds dwingen om naar hun interpretatie van de race te kijken. Je móet als consument zelf kunnen kiezen welke atleet je wilt volgen. Stel dat ik een gepassioneerde interesse heb in nummer 107, dan kunnen nummer een tot en met vijf mij niets schelen. Dus ze hebben een geweldig begin gemaakt, maar onthoud dat de consument de baas is. In een marathon zitten honderden verhalen. Vanuit het menselijke perspectief is de persoon die het na 7 mijl opgeeft net zo interessant als de winnaar. De consument wil het verhaal in het verhaal zelf kiezen."

 

Deel dit bericht

1 Reacties

Bas

Het volgen van een individuele loper is wel mogelijk, de site van de Forits marathon zegt hierover het volgende; Mijn marathon videoDeelnemers aan de Fortis Marathon Rotterdam kunnen door KPN een persoonlijke video laten maken. Op basis van het startnummer en de beelden die KPN van de deelnemer op 7 verschillende punten langs de route heeft opgenomen, wordt de persoonlijke video gemonteerd. De video kan vanaf 12 april besteld worden via http://www.fortismarathonrotterdam.nl en kost € 4,50. Na betaling kan deze vrijwel direct bekeken worden via een nieuwe website van KPN: http://www.kpnmediastream.nl.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond