Deel dit artikel
-

Marketeers willen meer online activiteiten in-house

Zestig procent van de marketeers wil meer online activiteiten in-house uitvoeren, niet meer uitbesteden. Het probleem is echter om goed personeel te vinden. Lukt dat wel, dan zien marketeers een duidelijke verbetering van de marketingoperatie.

Dat zeggen respondenten in een rondvraag door specialistisch bureau Inhousing Agency.

Vorig jaar was het thema ‘CRM & Emailmarketing’ (65%) de lijstaanvoerder van meest in-house uitgevoerde activiteiten. Dit jaar neemt ‘Social Media Management’ (65%) het stokje over.

De meest gezochte expertises zijn SEO, websiteoptimalisatie, campagneplanning en -strategie, SEA en socialmediamanagement.

Op de vraag welke voordelen organisaties met name verwachten van het in huis halen van één of meerdere marketingactiviteiten antwoordt Steven Pieneman, oprichter van Inhousing.agency: “Het meest genoemd worden ‘Kortere doorlooptijden’ en ‘Kostenbesparing’. Dit zijn wat brede omschrijvingen, maar als we kijken naar de nummer 3 ‘(Snelheid van besluitvorming’), dan is het duidelijk dat de belangrijkste winst wordt verwacht op procesniveau en de mogelijkheid om ad hoc sturing op de marketingoperatie te realiseren”.

Foto: Richard Szwejkowski (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Sjoerd

Wij van wc eend

Erik

Ik vind dit eigenlijk nog extremer dan WC-eend. Slimme actie 😉

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond