Marketingbureau gebruikt wedstrijd om viral te creëren

Purple Proof hoopt ook een stukje mee te pikken van de ‘viral marketing-koek’. Met een wedstrijd op YouTube zet het marketingbureau slim in op een eigen viral.
Het marketingbureau ontwikkeld niet zelf een viral, maar slaat een andere weg in met de wedstrijd. Deelnemers maken een viral over Purple Proof. Iedereen kan meedoen aan de wedstrijd en vanaf vrijdag een filmpje uploaden op YouTube.
De uitdaging is om een viral te maken die opgepakt wordt door de internetcommunity en die via alle netwerken als een olievlek steeds meer mensen bereikt. Met de wedstrijd lijkt het bureau zich in eerste instantie vooral te richten op kwantiteit. Mensen die mee willen dingen naar de prijs mogen ongelimiteerd filmpjes uploaden.
De wedstrijd wordt onder meer gepromoot onder studenten met een studie in de richting marketing en communicatie. Een vakjury beoordeelt de inzendingen op de originaliteit van de boodschap, creativiteit, match met de visie en identiteit van Purple. Ook het aantal hits op YouTube tellen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Er is voor de wedstrijd een speciale YouTube-groep aangemaakt waar alle ingezonden filmpjes in getoond worden. Inzendingen kunnen tot 30 juni op YouTube geplaatst worden. De winnaar wordt op 3 juli bekend gemaakt en ontvangt 1.000 euro aan prijzengeld.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Tomas
Op Battle of Concept is een soortgelijke actie gedaan door het bedrijf Chear (zie link: http://battleofconcepts.nl/battledetails.aspx?m=1&t=2&i=4&bid=38 ) Bij deze Battle was in totaal 5000 euro te verdienen. Ik vind het opzich wel een goede manier om aan inspiratie te komen voor een Virale Marketing Actie. Maar vaak is het juist het spontane en het onbekende wat een Virale campagne goed maakt. Dat is niet het geval als je het laat ontwikkelen met in principe de hele wereld als jury.
Peter
Kijk, er wordt reklame gemaakt!Dit soort acties worden over de hele wereld gedaan.