Marktplaats lanceert ‘Kopersbescherming’ voor gebruikers

Marktplaats heeft vandaag Kopersbescherming uitgerold, een nieuwe dienst waarmee het handelsplatform gebruikers nog meer zekerheid biedt bij het kopen en verkopen via het platform.
De nieuwe service beschermt kopers wanneer het bestelde product niet of beschadigd aankomt of wanneer de inhoud van het pakket anders is dan afgesproken met de verkoper.
Marktplaats Kopersbescherming is de opvolger en vervanger van het voormalige ‘Gelijk Oversteken’.
De dienst wordt vanaf vandaag gefaseerd geïntroduceerd voor alle gebruikers. De uitrolfase zal maximaal twee weken duren.
Kopersbescherming wordt aangeboden en uitgevoerd door met betaalpartner Online Payment Platform (OPP). Bij gebruik van Kopersbescherming wordt het betaalde bedrag van de koper op de tussenrekening geplaatst. Zowel koper als verkoper ontvangen na betaling direct een bevestiging in Marktplaats Berichten waar zij via het Aankoop- of Verkoopoverzicht de status van de transactie kunnen volgen: van betaling en verzending tot ontvangst. Als de koper binnen zeven dagen na verzending meldt dat het pakket niet is aangekomen, beschadigd is of dat de inhoud van het pakket anders is dan afgesproken, wordt het geld vastgehouden en kan de koper het aankoopbedrag terugkrijgen. Laat de koper niets horen, dan krijgt de verkoper alsnog zijn geld.
De koper betaalt 5 procent van de overeengekomen aankoopprijs, voor de verkoper zijn er geen kosten aan verbonden.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reactie
Joey
Super gunstig voor de koper natuurlijk, maar hoe zit het met de verkoper? Stel dat de bezorgdienst het pakket beschadigd en/of kwijtraakt, krijg je geen geld. Als de koper misbruik maakt van het systeem en hierover niet eerlijk is, krijg je geen geld. Ik zou dit als verkoper echt niet gaan gebruiken.