Deel dit artikel
-

Media Republic produceert MMS-soap

Het nieuwe 'crossmediabedrijf' Media Republic , dat gisteren officieel van start ging, gaat een MMS-soap produceren die waarschijnlijk in januari te beleven is bij Vodafone. Media Republic is opgericht door enkele Lost Boys-veteranen, waaronder Bas Verhart en Michiel Mol. De televisietyconen Ruud Hendriks en Arthur Valkieser zitten in de Raad van Advies.

Volgens oprichter Bas Verhart wil Media Republic innovatieve mediaconcepten ontwikkelen waarmee adverteerders in direct contact met hun klanten kunnen komen, om zo de verkoop te stimuleren. Om dat te bereiken zal het bedrijf veel gebruik maken van entertainment (o.a. tv en games) in combinatie met media als internet en SMS/MMS die de consument de gelegenheid geven direct tot actie over te gaan.

Een voorbeeld van zo'n project is Wannahaves , dat al langer bestaat, en waarin Media Republic een belang heeft genomen. Wannahaves bestaat uit een tv-programma, een blad en een event. Op de bijbehorende site is een winkel ingericht met de producten die in de andere media getoond worden.

Een van de eerste projecten van Media Republic betreft een MMS-soap. Ontvangers krijgen een of meerdere keren per dag een multimediaal berichtje (foto met ingesproken tekst) van een bekende soapster, zoals Georgina Verbaan. Al deze MMSjes achter elkaar vormen een soapverhaal. Om dat verhaal in goede banen te leiden is succesregisseur Johan Nijenhuis (oa. bekend van Costa) ingehuurd.

Bij het bedrijf werken inmiddels ruim zestig mensen, voor klanten als 'Elite model of the year' en Sony. Media Republic ziet het uitbaten van de intellectuele eigendomsrechten op de ontwikkelde formats als een van de belangrijkste inkomstenbronnen.

Deel dit bericht

5 Reacties

Harry Smelink

Ik vraag me af wat de aandeelhouders er van vinden dat de kopstukken van LB tijd en geld in een ander bedrijf steken?

Michael Muron

Ahhaaa ik dacht het al dat MR iets te maken had met LB! Ja! Ik vind het ook vreemd dat het nu lijkt alsof MR nog actiever bezig is dan LB! Mensen ik denk dat we binnenkort faillisement van LB mogen verwachten. Wel bijzonder 'clever' van LB moet ik zeggen om het op deze manier op te lossen 😉

dotcom baby

Heerlijk vind ik dit! Ik geloof ook dat het echt kans maakt als de soap zelf over de ontwikkelingen rondom LB zal gaan. De heer Mol is nu 'innovation director'… die combinatie is nog niet bedacht! Dat is wel een rete sexy business card. 'Hallo, ik ben Mol. Ik ben innovation director bij Media Republic. Wij zitten in de beyond the line media interactive innovation experiences'. Maar ik geef altijd 'maximum respect' aan ondernemers die het presteren om geld in onzichtbare en mooi verpakte praatjes en projectjes te laten stromen. Ik kijk uit naar hun projecten! Vergeet de Lord of the Rings trilogie, we hebben nu LB 2: New Adventures in de maak.

Ed Mat

Het hypen is voorbij : nu – speciaal nu – moet er gewoon geld verdiend worden, en wie kan er dan nog lezen zonder te lachen? "Een voorbeeld van zo'n project is Wannahaves, dat al langer bestaat, en waarin Media Republic een belang heeft genomen. Wannahaves bestaat uit een tv-programma, een blad en een event. Op de bijbehorende site is een winkel ingericht met de producten die in de andere media getoond worden."

Eef

Het lijkt mij te gaan om een formele scheiding van een productonderneming (MR) en dienstenonderneming (LB). Waarom ook niet ? Diegene die economieboeken al dan niet verplicht hebben verslonden zullen kunnen beamen dat beiden een eigen aanpak en organisatie vereisen. Het dromen over en investeren in de killer entertainment app. zou voor LB op dit moment een wat te grote gok zijn lijkt mij. Als ik het me goed herinner werken er nog steeds bijna 200 mensen bij LB Nederland en maken ze alweer een tijdje winst (gewone oud-Hollandse winst dus zonder centjes van de suikeroom). Niet slecht.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond