Deel dit artikel
-

MediaMarkt.nl open voor reclame van derden

MediaMarkt Nederland sluit een samenwerking met Triad Retail Media. De retailer wil daarmee behalve op de trademarketingbudgetten ook aanspraak kunnen maken op de mediabudgetten.

Een groeiend aantal retailers in Nederland ziet volgens Bas Oudejans in dat reclame een andere vorm van inkomsten kan vormen voor de winkel. In fysieke winkels is dat al een bekend verschijnsen. Daar betalen fabrikanten voor een prominentere positie in de schappen of proefexemplaren te kunnen uitdelen.

MediaMarkt deed afgelopen jaar in Duitsland ervaring op met de diensten van Oudejans werkgever Triad Retail Media. De resultaten zijn dermate aansprekend dat ook het Nederlandse filiaal Triad is gaan inzetten.

“We behartigen als het ware de belangen van de retailer in de mediawereld. Onder andere via een exchange kunnen derden reclameruimte in kopen in de winkel, maar we maken ook speciale contentproducties. Denk bijvoorbeeld aan iets over koken op de site van de MediaMarkt om bezoekers te inspireren. Unilever zou daar met Knorr ook een rol in kunnen vervullen.”

Oudejans somt daarmee direct op dat er interne en externe reclame plaatsvindt. De ene klik brengt de winkelbezoeker naar een ander deel van MediaMarkt.nl, de andere klik brengt hem naar – in dit geval – Knorr.nl. De retailer bepaalt vooraf welke termen of merken op de white- en blacklist staan.

De retailmediaspecialist combineert inkomstenstromen uit trademarketing en mediabudgetten.

Op dit moment draaien er op MediaMarkt.nl twee campagnes: van Philips en ICS Cardservices.

Triad Retail Media is al een klein jaar in Nederland actief. Otto.nl was de eerste klant hier. Internationaal werkt het bedrijf met zeshonderd medewerkers voor onder andere Walmart, Ebay, Toys”R”Us en Asda.

Foto: Marja van Bochove (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond