Deel dit artikel
-

“Meer animo voor microbetalingen in VS”

Het aantal Amerikanen dat voor een bedrag van minder dan 2 dollar op internet iets heeft gekocht is het afgelopen jaar sterk gestegen. Waren het er vorig jaar oktober 4 miljoen, inmiddels zijn het er 14 miljoen. Dit zeggen onderzoeksbureau Ipsos-Insight en bedrijf voor microbetalingen Peppercoin.

Peppercoin is een Amerikaans bedrijf dat is gestart vanuit MIT in Massachusetts en zich specialiseert in het faciliteren van microbetalingen. Het ontwikkelde een technologie waarmee de kosten voor het verrichten van een kleine transactie naar beneden gebracht kunnen worden. Eind vorig jaar kreeg het een investering van 4,25 miljoen dollar van onder meer Pod Holding en in december brancht het bedrijf zijn eerste product op de markt. MusicRebellion en Smithsonian Folkways maken er gebruik van.

In het onderzoek dat Ipsos-Insight in opdracht van Peppercoin verichtte komt (uiteraard) een florissant marktscenario naar voren. 37 miljoen Amerikanen zijn bereid een credit- of debetkaart te gebruiken voor het afrekenen van bedragen van 5 dollar of minder. Ze willen hiermee onder meer benzine, koffie of videospellen betalen. Nu vinden verkopers de kosten voor het gebruik van deze betaalmethoden te hoog en missen ze daardoor omzet van mensen die niet in staat zijn om op dat moment op een andere manier te betalen, is de gedachtegang van Peppercoin.

Online is de animo om kleine bedragen te betalen sterk gegroeid. Het aantal Amerikanen dat iets voor minder dan 2 dollar kocht op een website nam in de afgelopen twaalf maanden toe van 4 naar 14 miljoen. Ongeveer 10 procent van hen verrichtte microbetalingen bij vijf of meer websites, dat is een verdubbeling van het percentage in vergelijking met oktober vorig jaar. De oorzaak van de gegroeide animo is niet onderzocht, maar het ligt voor de hand dat de groei van online muziek verkoop en ander online entertainment (films, games) daar een sterke invloed op heeft gehad.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond