Deel dit artikel
-

Meer marketinguitgaven aan social media

Driekwart van de marketeers is van plan meer geld uit te geven aan social media. Dat blijkt uit een enquête van het Amerikaanse marketingbedrijf Wildfire.

88 procent van de ondervraagde marketingspecialisten is zeer positief over de respons die ze krijgen van social media. 24 procent vermeldt zelfs een hogere omzet en 15 procent een betere merkherkenning.

Dat laatste vinden marketeers op dit moment het belangrijkst, naast de interactie met klanten. Verkoop eindigt lager op de ranglijst. Marketeers slaan fans ook hoger aan dan niet-fans, hoewel dat bij b2b wat minder geldt.

Volgens directeur Victoria Ransom van Wildfire is b2b nog bezig om uit te vogelen hoe zij van social media kan profiteren. In het algemeen leent LinkedIn zich als platform beter voor marketingacties dan bijvoorbeeld Facebook.

McKinsey meldt dat sociale netwerken en media de marketingefficiëntie van bedrijven sterk hebben verbeterd. Op dit moment maakt ongeveer vijftig procent van de bedrijven gebruik van sociale netwerken in hun marketingprogramma. Vorig jaar en twee jaar geleden was dat respectievelijk 40 en 28 procent. Sociale netwerken hebben bij de ondervraagde bedrijven tot een grotere klanttevredenheid geleid (47 procent) en de marketingkosten zijn teruggedrongen (43 procent).

Overigens zullen Amerikaanse uitgaven aan online reclame in het algemeen dit jaar voor het eerst die van printreclame overstijgen. Vorig jaar groeiden de online advertentie met 23 procent naar 32 miljard dollar.

Deel dit bericht

4 Reacties

Taco

Heb tevergeefs naar het rapport van McKinsey gezocht. Iemand hier die beter is in zoeken?

sharina

ik ben inderdaad benieuwd hoe de b2b markt dit succesvol gaat inzetten. In sommige b2b markten is social media namelijk nog een taboe.

Edwin Vlems

Geld uitgeven aan social media? Dan heb je het toch niet begrepen wel?

Edwin Vlems

Hier het artikel van McKinsey, Taco. Sowieso interessant op je op hun Quarterly te abonneren (alleen gratis registratie nodig):
https://www.mckinseyquarterly.com/How_social_technologies_are_extending_the_organization_2888

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond