Deel dit artikel
-

Microsoft Advertising stelt Clemmentijn Treinen aan als Commercial Director Nederland

Clemmentijn Treinen is vandaag gestart als Commercial Director voor Microsoft Advertising Nederland.

In deze rol is zij verantwoordelijk voor de verdere uitbouw van Microsoft Advertising in Nederland. Onder meer op het gebied van search op Microsoft Bing en het in Nederland nog te lanceren Microsoft Audience Network (native advertising) voor strategische nationale en internationale klanten die vanuit Nederland hun marketing- en advertentie-inkoop verzorgen.

Bovendien treedt Treinen toe tot het Continental Europe Leadership Team van Microsoft Advertising.

Treinen startte haar carrière 16 jaar geleden in de zoekmachinebranche en was voorheen Head of Advertising Online Pure Players bij Google en lid van het Google Nederland Leadership team.

Ze begon haar carrière met de introductie van Google News op het hoofdkantoor bij Google in Mountain View, waarna ze als Chief of Staff in User Operations & Policy werkte, en later als Manager of Emerging Business de stap maakte om sales- en account teams voor Google Shopping en Google Offers op te zetten.
Sinds 2013 werkte Treinen voor Google in Amsterdam, waar ze aanvankelijk startte als Google Shopping Lead. Daarnaast was zij vijf jaar actief als Google Grants & Non-Profit lead voor Nederland met de lancering van Google voor non-profits in 2015 en was ze bovendien Diversity & Inclusion Lead.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond