Deel dit artikel
-

Miljoen nieuwe digitale abonnees NY Times in 2019

Het aantal digitale abonnees van de NY Times is in 2019 met dertig procent, of een miljoen lezers, gestegen tot 4,4 miljoen. Nog maar twintig procent van de abonnees ontvangt de krant op bedrukt papier.

Dat vertellen de cijfers over het vierde kwartaal die de uitgeverij eind vorige week publiceerde.

In het vierde kwartaal verkocht de krant 342.000 nieuwe abonnementen. Het merendeel daarvan, 232.000 contracten, was voor het nieuwsproduct van de krant. Maar een ander populair onderdeel van het krantenbedrijf is de kook- en kruiswoordraadselrubriek. Die won 111.000 nieuwe abonnees.

De Times maakt terloops melding van nog een verrassende kiem: inkomsten uit de podcasts. Hoeveel reclame-omzet de uitgeverij doet met podcasts wordt niet bekendgemaakt, maar het is voldoende om een daling in digitale reclame-inkomsten deels te compenseren.

Vanwege een sterke periode eind 2018 noteert de krant over het vierde kwartaal 2019 een omzetdaling in digitale reclame van 10,8 procent tot 92 miljoen dollar, of 54 procent van de concernomzet. Printreclame daalde met 10,5 procent.

De Amerikaanse zakenkrant Wall Street Journal maakte vrijdag bekend dat het over de grens van twee miljoen digitale abonnees is gegaan.

Foto: James Cridland (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond