Deel dit artikel
-

Miljoenen voor ‘sportieve ontdekkings-app’

De Duitse app Komoot heeft enkele miljoenen euro’s groeikapitaal gekregen om zijn app door te ontwikkelen en internationaal uit te rollen. De app zet aan tot recreatief bewegen en ontdekkend sporten.

Philipp Schindler, hoofd Global Sales van Google, en de fondsen bmp Media Investors, MBG en Frühphasenfonds Brandenburg steken enkele miljoenen euro’s in Komoot . De app werd in 2009 tijdens het sporten in Alpen bedacht en wordt nu over Europa uitgerold.

Op de site en in de app van Komoot geef je een vertrek- en eindpunt op in een regio en vertelt of je wil fietsen, racefietsen, mountain biken of wandelen. Op basis van die informatie suggereert de app op de landkaart een aantal routes, inclusief pauzeplekken onderweg en foto’s van de omgeving.

De app is twee miljoen keer gedownload in een kleine drie jaar tijd. Het basisgebruik is gratis. Wie offline kaarten en gesproken navigatietips wil, betaalt prijzen vanaf 3,59 euro voor upgrades van onderdelen van de mobiele app.

Foto: Frank Kovalchek (cc)

Deel dit bericht

1 Reacties

Bern Media

Erg handige app!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond