Deel dit artikel
-

Miljoeneninvestering voor moodboards van Stylight

Stylight, een site om moodboards rondom fashion te maken, heeft een miljoeneninvestering gekregen van de investeringstak van mediabedrijf ProSieben.

Seven Ventures (portfolio) neemt voor een onbekend bedrag een belang in de Europese exploitant van moodboards. Dit zijn in feite profielpagina’s van geregistreerde leden waarop zij tonen welke items hen aanspreken. Door een (affiliate)link naar webshops te leggen kan Stylight geld verdienen vanwege het aanbrengen van kopende klanten.

Nadere financiële details rondom de transactie worden niet bekendgemaakt, al doet de constructie van de deal vermoeden dat het een combinatie van contanten en mediaruimte op televisie is. Stylight gaat komend jaar reclame maken op de Duitse televisie, het land waar zowel de investeerder als de startup vandaan komen. ProSieben is tv-exploitant.

Marianne Kraai van Stylight.nl zegt dat er van Nederlandse tv-reclame vooralsnog geen sprake is. ProSieben heeft sinds de verkoop van SBS aan Talpa en Sanoma geen banden meer met de Nederlandse televisiewereld. “De tv-commercial moet nog worden gemaakt, maar hij zal erop zijn gericht de naamsbekendheid te bevorderen en onze leden te inspireren”, wat tot meer gebruik en registraties moet leiden.

Stylight kantelde in het afgelopen halfjaar zijn bedrijfsmodel. Eerst was het gericht op e-commerce, spullen verkopen, maar sinds begin december profileert het zich in acht Europese landen meer als community waar leden komen om zich en anderen te inspireren. Naar eigen zeggen genereerde het voor webwinkels honderd miljoen euro aan omzet door kopende klanten aan te brengen.

Een van de huidige doelen in Nederland is meer organisch verkeer naar de site te krijgen. “Sinds onze nieuwe focus zijn mensen actiever en langer op de site.”

Stylight ziet drie miljoen bezoekers over zijn Europese sites trekken. Dat speelt zich voor ongeveer de helft af in thuisland Duitsland. Kraai: “Nederland is momenteel na Duitsland onze sterkste en grootste markt wat betreft bezoekers en omzet.”

“De miljoenen zullen gebruikt worden voor de ontwikkeling van onze mobiele website, de app en in de ontwikkeling van het product en de community. De investering wordt gelijk verdeeld over alle landen. We rekenen niet in landen, maar zien Stylight als een geheel.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond