Deel dit artikel
-

Mobiel advertentienetwerk Widespace opent Nederlands kantoor

Widespace, het Europese premium mobiele advertentienetwerk, betreedt met een nieuw kantoor in Amsterdam de Nederlandse markt.

Reden voor de Nederlandse vestiging van de Zweden, die al sinds 2007 bezig zijn, is dat de vraag naar de producten sterk is toegenomen in Nederland. Het bedrijf heeft hier al een bereik van meerdere miljoenen unieke bezoekers per maand via premiumsites en -apps van onder meer Wegener, Radio 538, Wordfeud en Eurosport.

Widespace zegt alleen met kwaliteitsmerken te werken, zoals Volkswagen, IKEA, American Express, H&M en McDonald’s . “We rekenen af op CPM, kleinere partijen kunnen dat vaak niet meteen betalen”, zegt de nieuwe hoofd verkoop Keith Ta. Hij was voorheen werkzaam bij het premium performance marketingnetwerk Ligatus Nederland. “Voor sommige merken is het de eerste keer dat zij op mobiel adverteren”

Ondanks de enorme concurrentie denkt Widespace toch nog flink wat marktaandeel te kunnen pakken. Al was het maar omdat men zich exclusief richt op de smartphone. Ta tegen Emerce: “Er zijn andere advertentienetwerken in Nederland die ook mobiel doen, maar ze hebben vaak maar één adviseur in dienst. Wij gaat ons volledig toeleggen op mobiel.”

Widespace had reeds regiokantoren in Hamburg, Oslo en Helsinki. De Nederlandse uitrol is onderdeel van een internationale expansie. Het Franse kantoor gaat een dezer dagen open, Engeland en Denemarken volgen later.

Ook worden nieuwe producten ontwikkeld. Dit voorjaar is het mogelijk om bij apps in te breken op radiostreams. De gebruiker hoort dan een audio-advertentie waarop hij meteen kan reageren. De Zweden hebben hiervoor een aparte onderneming opgericht.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond