Deel dit artikel
-

‘Mobiel nog geen marketingstrategie’

Mobiel is voor (Amerikaanse) marketeers nog altijd geen strategie. Dat blijkt uit een nieuwe studie van branche-organisatie Chief Marketing Officer (CMO) Council. Maar 17 procent van de respondenten heeft mobiel werkelijk geïntegreerd in hun totale marketingstrategie.

Een kleine 31 procent geeft toe geen enkele strategie te hebben en ziet mobiel eerder als onderdeel van campagnes. Vreemd genoeg geeft 54 procent aan dat het mobiele kanaal wel belangrijk is voor klantenbinding, retentie en merkonderscheid.

eMarketer schat dat er 4,5 miljard gebruikers zijn met een mobiele telefoon, waarvan 1,7 miljard smartphones. Mobiele commercie wordt steeds belangrijker, wat een mobile first-strategie zou rechtvaardigen.

Forrester Research kwam in oktober ook al tot de conclusie dat marketing managers in Europa en de VS het mobiele kanaal nog steeds onderschatten en verkeerd inzetten. Velen zijn nog bezig met doelloos apps bouwen, terwijl CRM-integraties belangrijker zijn. Iets meer dan veertig procent van de marketeers heeft nog niet langer dan een jaar een mobiele strategie of beginnen die op uit te bouwen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond